Dag två Macon Frankrike

Utanför hotellet i Macon

Utanför hotellet i Macon

Syd Frankrike först där tillät vädret att sitt ute o fika.

Syd Frankrike först där tillät vädret att sitt ute o fika.

 

Vi lämnade Hamm Tyskland i morse ca 8.30 efter en god frukost och med hjälp av flitiga Lisa (vår gps) hittade vi ut på motorvägen. Allt flöt på bra, tills vi hamnade i ett vägarbete där vi i stort sett stod still i två timmar. Ami blev som vanligt frustrerad efter en stund och ville gå ur bilen. Patrik tyckte då att jag kan ta flyget hem. Men när allt kommer omkring tror jag nog ändå han gillar mitt sällskap…Luxemburg passerade vi snabbt för att sen komma in i Frankrike och ner till Macon. Där checkade vi in på vårt hotell och efter en snabb dusch satt vi oss i restaurangen och kopplade av med oxfilé, pommesfrites och god dryck.

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Resor och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

