Mastercard

Hej på er!

Ännu varmare idag  🙂 Efter frukosten gick Patrik och jag till banken för att aktivera vårt spanska mastercard. Vi har gått förbi många gånger, men aldrig gått in för det har varit så långa köer. I dag är det måndag och då kanske det är lite mindre folk……Trodde vi. Vi stegade in på banken och fick snällt inrätta oss i ledet bakom de andra tjugofem köande människorna. Åh vad varmt det var, ingen air condition där inte. Patrik fick gå utanför en stund för att svalka av sig (hur man nu gör det i 28 graders värme) Men efter en svimfärdig halvtimma var allt klart. Sen vidare till nästa ställe för att hämta ut våra sista lägenhetsnycklar samt nycklarna till garaget. Puh, det var en jobbig förmiddag då är det skönt att sätta sig på torget i skuggan och ta lite lunch.

Ser ni mina myggbett på armen? Nu är de bra, men den var rejält svullen kan jag säga. Åtta gånger har de fulingarna ätit på mig

DSC04405

I går åt vi kinabuffe, efterrätten blev i alla fall fotograferad. Och mätta blev vi 🙂

DSC_2459,mini

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mastercard

  1. Petra skriver:

    Hej på er! Ni vekar ha det skönt och ha installerat er. Fast du Ami är väl i ditt rätta klimat nu?! Du får bita tillbaka på myggkrakarna så kanske de håller sig borta nästa gång. Hoppas att ni njuter ordentligt, det är kul att kunna följa er på bloggen. Massor av kramar till er från Petra och resten av familjen. ♡

    • Rendahl skriver:

      Ja jag trivs här och har det så härligt, bara myggen håller sig borta. Men jag ska nog bita tillbaks om de kommer igen 🙂 Hälsa. Många kramar från oss

Kommentera

