Hemlig hus

Hej på er!

Som ni redan vet har ju Ami en viss toa fobi 🙂 Kan inte förklara varför, men det bara är så. De flesta har nog någon form av fobi för någonting. Och när jag bokar hotell är jag alltid noga med att se till att det finns toalett på rummet. Men en gång misslyckades jag totalt när jag skulle boka ett övernattningshotell  på väg ner till Spanien. När vi kom fram till receptionen fick vi en nyckel och blev hänvisade till den ”gula” korridoren och i samma andetag fick vi veta att de gula dörrarna vi passerade innan vi kom till den ”gula” korridoren var toaletterna som tillhörde de ”gula” rummen. Puh!  Ami skulle alltså dela toalett med tjugo andra som också bodde i den ”gula” korridoren. Men är man smart kan man ju göra sina behov på natten när alla andra sover. Tänkte Ami och tassade ut till de gula dörrarna. Var tyvärr fler som kommit på samma idé. Iklädda våra pyjamaser stod vi där mitt i natten och köade, inte lätt att vara social heller vid den tidpunkten på dygnet 🙂

En som inte brydde sig om att folk tittade var den här figuren 🙂

DSC04935

Den här varianten passar Ami bättre

DSC04940

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Mest trams och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

