Otrevliga (o)djur

Hej på er!

I dag har vi faktiskt soligt och fint väder i Helsingborg. Och hela 9 grader 🙂 Man får vara glad för det lilla.

Sitter just nu och tittar på min matta som givetvis ska med ner till Spanien och undrar hur galet jag tänkte när vi köpte den. Jag säger jag, för det är ju Ami som är ekorren i vår familj.

Nu har jag alltså släpat hem en matta som är väldigt mönstrad.

Patrik har hela tiden påmint mig om kackerlackorna som finns i Spanien och därför  tyckt att vi inte ska ha någon matta. Men Ami är ju envis och jag ville har just den mattan. Men nu när jag tittar på den är det faktiskt svårt att urskilja om det är mönster eller kackerlackor………….Vem vill sätta foten på ett sånt äckligt odjur?

När vi var nere i Torrevieja i juni kom Max flickvän Frida utspringande från deras sovrum med skräck i blicken. Hon hade haft ett glas med läsk vid sängen och tänkte ta en klunk på morgonen. Tur att hon hann öppna ögonen, för där i låg en sån där äcklig och flöt 🙂

untitled

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Otrevliga (o)djur

  1. Ama de casa skriver:

    GLÄÄÄ!!! Dom är äckliga nog som dom är – att få dom i sitt glas gör ju inte saken bättre…

    Vi har mattor. Det dämpar ljudet och är faktiskt skönt, särskilt på vintern när golven är svinkalla 🙂

  2. Ami skriver:

    Haha, ja det är nog bäst 🙂 Och så där låter det hos oss också, att ”vi” ska dammsuga. Men lotten faller alltid på mig…….? 😉 Men bra tips, man kan ju köpa nya. Tänk vad enkelt husmoderslivet blir då 🙂

  3. Tina Florin skriver:

    Mattor, det låter onekligen trevligt! Är inget big fan annars, men på vinterkalla golv i Spanien blir det nog perfekt!

Kommentera

