Pålsjöskog

Hej på er!

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om vädret. Det är varken varmt eller kallt. Regn och lätt dimma och en kraftig storm som är på ingång…….Och, ja mer behöver jag inte säga. Bara att det inte är något Ami väder, men man får ha lite fantasi så kan man alltid hitta på något 🙂

Så i går efter att ”vi” vaknat tidigt 🙂  gjorde vi oss färdiga för en promenad i Pålsjöskog. Solen sken och det var riktigt härligt.

Än så länge sitter det lite blad kvar på Bokarna även om det mesta tycks ligga på marken

DSC05194

En trevlig badvik för den som känner för ett dopp 😉

DSC05207

Vad är det nu för en intressant art fotografen har hittat?

DSC05193

Jasså det var bara Ami 🙂 Hej, hej!

Tror det var själva platsen han egentligen ville ha med på bild. Under många år har vi firat Mors Dag just här. Då var det livat med alla barn och hundar som sprang runt och busade. Och vår Leo tyckte alltid det passade så bra och lyfta på benet över kungen när vi skulle spela kubb….. 🙂

DSC05197

Det mulnade på under promenaden 😦 men Ami fick nästan lite sommarkänsla när jag hittade en grön oas mitt i alla höstfärger.

DSC05211

Tillslut hängde regnet i luften och himlen blev alldeles mörkgrå över Helsingör. Bara att lägga benen på ryggen och komma hem så fort som möjligt

DSC05200

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Pålsjöskog

  1. Ama de casa skriver:

    Bokarna? Jag trodde det hette böckerna? Men å andra sidan är jag uppfödd i Skellefteå, där fanns det bara böcker på biblioteket 🙂

    • Ami skriver:

      Haha, ja böckerna känns mer naturligt att säga. Och bok som bok, om den sen står på biblioteket eller i skogen……. 😉

Kommentera

