Omvårdnad och finmiddag!

Hej på er!

Omvårdnad behöver vi alla lite nu och då, det spelar ingen roll om det rör sig om djur, människor eller växter. Ami är en sån där person som gillar pyssel och omvårdnad. Min mormor var likadan, hon gick alltid och sjöng för sina blommor medan hon plockade av lite visset här och där 🙂

Men igår när jag tog en extra titt på mina älskade orkidéer blev jag förskräckt…..De riktigt ropade efter mig. ”Ami, Ami, sjung för oss så vi inte dör”

Och jag förstår dem, se själva så ledsna och hängiga de såg ut 😦

DSC05286

Nej, ordning och reda. Stackarna måste ju stöttas upp och tas om hand ordentligt och få lite omvårdnad och skönsång 🙂

Och eftersom orkidéerna hade ockuperat hela Amis diskbänk gick det ju inte att komma åt spisen. Alltså det gick inte att laga middag. Och vi behövde ju också lite omvårdnad i form av mat. Men vi hittade en annan lösning. Det fick bli ”finmiddag” på vårt finaste porslin 😉

DSC05283

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Omvårdnad och finmiddag!

  1. Ama de casa skriver:

    Dom såg ju ut att ha blomknoppar i alla fall, dom eftersatta små liven…

    Smart idé! Den plankar jag. Fyll arbetsytorna bara, så slipper man laga mat. (Man är ju Anders, kvinna är jag. Kom inte och säg att jag inte är omtänksam!)
    😀

  2. Ami skriver:

    Det var fler nakna pinnar än knoppar, men vi ska se nu hur de blir när jag sjungit för dem. (Tror de blir helt kala av förskräckelse) 🙂

    Ja omtänksamma är vi ju om våra män, de får ju mat i alla fall 😉

  3. Tina Florin skriver:

    Hej Ami!
    Jag tycker det är svårt att få orkideer att blomma igen…Glömmer att vattna, eller vattnar för mycket…

    Den hemtrevliga pizzaserveringen brukar passa min Christian alldeles utomordentligt! Själv är jag inte lika trakterad, men man kan ju inte gilla allt…När vi bodde i Östersund fanns det vansinnigt goda pizzor i nästan varje gathörn. Tur för mitt midjemått har vi inte samma lika situation i Umeå 🙂

    Trevlig Helg!

    • Ami skriver:

      Hej Tina!
      Jag vet inte heller hur man ”behandlar” orkidéer, men de är så fina när de väl blommar 🙂 Jag brukar flytta runt dem till olika fönster och gömma undan dem som är fulast tills de blommar igen. Men denna gången tyckte jag alla såg lika bedrövliga ut 😦

      Haha, ja pizza är bra som nödlösning och man slipper ju disken 🙂 Men tror inte det är bra för magen, känner mig alltid uppkörd och konstig efteråt.
      Trevlig helg

Kommentera

