Söndags fika!

Hej på er!

I går blev Ami påmind igen att julen står för dörren när några redan hade tänt sina adventsljusstakar. Folk är sugna på julmyset. Samtidigt blev jag då också påmind om att man kanske borde tvätta sina fönster……Ingen rolig syssla. Men å andra sidan brukar det ju vara lite skumt ute när man tänder julbelysningen och då är det ändå ingen som ser om de är putsade eller inte. I-lands problem 🙂

Men lite julstök ska det allt bli hos Ami också. Julgranen ska ju högtidligt bäras upp från källaren där den står färdigklädd och täckt av en sopsäck. Jätte praktiskt och inte barrar den heller 🙂

Vi har haft levande granar förr, men när vår älskade Kungspudel Leo levde drack han alltid upp vattnet i julgransfoten…..Så därav blev det konstgjord gran och det fungerar precis lika bra 🙂

Även nere på stan börjar det bli jullikt när stora Julcirkusen snart drar i gång

DSC05301

Men vi håller oss några dagar till innan det blir jul, så i går blev det en vanlig söndagsfika med familjen 🙂

Här står min söta mamma och frestar med kakfatet

DSC05309

Fika och prat är mysigt i bland 🙂

DSC05319

Trevlig vecka

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Söndags fika!

  1. Ama de casa skriver:

    Go’fika! Mmmm… Vad lika ni är, både du, syster och mamma. Är ni släkt, eller? 😉

    Jag fixade alltid en fin gran från BP-skogen hemma (macken, alltså). Men till slut kom Anders hem med en konstgjord. Det är ju han som har hand om dom golvrelaterade sakerna hos oss, så han ruttnade väl till slut på alla barr 🙂

    Nu får jag nöja mig med två plastgrenar som ska föreställa tall. Det går utför… 😉

  2. Ami skriver:

    Haha, ja vi är också släkt 😉

    Förståndig man du har som skaffade en konstgjord gran, mycket mer praktiskt. Men det var väl för att han själv skulle slippa dammsuga så ofta kan jag tro. Typiskt karlar 😉

    Men två plastgrenar var ju inte fy skam, det ska jag nog införskaffa och ta med ner till Spanien. Tar inte så stor plats och då blir ju Patrik glad 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Ni åker ju bil – det är ju bara att ta granen på taket!
      🙂

      • Ami skriver:

        Ja usch vi åker ju bil, nu påminde du mig om det. Då får jag sitta och bromsa i golvet på passagerarsidan i tre dagar när vi istället hade kunnat flyga från Köpenhamn på drygt tre timmar….. Men visst, fördelen är ju att vi kan ta med oss granen på taket 😉

Kommentera

