Va! Inget kaffe….

Hej på er!

I morse vaknade Ami och fick se att det var strömavbrott. Kikade ut och såg att trafikljusen var helt svarta. Oj vilket I-landsproblem, det betydde ju att Ami inte kunde få sitt morgonkaffe….Hemska tanke. Att datorn inte skulle fungera kunde jag räkna ut, men inte telefonen heller. Ingen information alltså. Jag väckte Patrik precis som om han skulle kunna göra något åt saken. – Titta på text tv:n… Ja, dum fråga kräver dumt svar 😉

Men under tiden jag fixade frukost kom strömmen tillbaks, kaffet kunde kokas och ordningen var återställd 🙂

Så nu när vi är mätta och belåtna och fått i oss vårt kaffe ska vi ut och jaga….I affärer alltså 😉

DSC05047,1

Innan det är dags att ta itu med plikten 🙂

DSC05404,1

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Va! Inget kaffe….

  1. Ama de casa skriver:

    Den där sista otäckingen ska fram här också. Men som tur är så ingår inte glovrelaterade uppgifter i min befattningsbeskrivning, så jag klarar mig 😉

    PS: Jag ska tvätta fönster istället. Lyllo mig, typ… 😀

  2. Ami skriver:

    Dammsugaren är jag rätt bra vän med. Men fönsterskrapan är jag rent av ovän med, vi funkar inte alls ihop 😦 Har aldrig förstått mig på den…..

  3. Tina Florin skriver:

    Hej! Kokar du kaffet, eller brygger? Trevlig Helg!

Kommentera

