Ny storm?

Hej på er!

I dag när jag tittade på vädret stod det: Helsingborg 5 grader, men känns som 0 grader…..Mysigt!

Men ännu mysigare ska det bli, på torsdag hotas det med en ny storm. Hur går det då för Amis nytvättade fönster? Nej, tänk om nån hade hört vad jag sa nu, det finns ju faktiskt de som blir av med hela sitt hem i stormen och här tänker jag på mina fönster…..Tur jag bara tänkte det, för så egoistisk får man ju inte vara.

Men Jag läste på danska DMI att stormen ska dra in över Danmark, men vi hoppas den mojnar av innan den når oss här i Nordvästra Skåne.

Vi har ju snart inga träd kvar om stormarna ska komma så ofta 😦

DSC05409,1

Nu till något annat…..Julen, eller kanske påsken? I går när vi var och handlade fick vi se dessa varelser bland alla julsaker. Ami kunde inte bestämma sig för om de var fula eller söta, inte heller om de tillhör julen eller påsken. Vet inte riktigt vad vi ska kalla dem för, men håll med om att de är lite fulsnygga i alla fall 🙂

DSC05473,1

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ny storm?

  1. Ama de casa skriver:

    Haha! Jag tycker dom var kul – men kommer nog inte att köpa nån 🙂

    Hoppas dina fönster klarar sig! (Och allt och alla andra med då, men mest håller jag tummarna för dina fönster 😉 )

    • Ami skriver:

      Ja de är faktiskt rätt söta när man tittar på dem 🙂 Men var ska man ha allt….

      Haha! Bra att du håller tummarna för mina fönster. Ojoj, vilket elände om jag skulle behöva putsa om dem 😉

  2. Frida M skriver:

    Vilka små sötisar! Du köpte väl en?

Kommentera

