Julen kan börja!

Hej på er!

Regn i Helsingborg (idag också). Antingen får det bli sydväst och gummistövlar, eller också kan man ju stanna inne….Och stanna inne kan Ami göra, för igår gav jag ju mig ut och fick tag på de där två kvarglömda paketen till julklappsspelet.

Så nu ligger det fyra små söta paket under granen och väntar på att julen ska börja. Och ja, Ami förstår att ni är såå nyfikna, men det kommer inte på frågan att avslöja vad som finns i dem. Det kan ju hända att någon som ska vara med och spela det där tramsiga spelet på julafton faktiskt kikar in här 😉

DSC05692,1

Men Ami har en julklapp till och den skulle ni kunna få se…

DSC05697,1

Vi får hoppas att inte Simba, Max katt går in och läser just detta inlägg 😉

DSC00122

Men något som Ami läste var att två julskinkor rymt utanför Boden. Och jag förstår dem, vem vill vara gris i dessa tider. Hu så hemskt!

DSC05711,1

 

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Julen kan börja!

  1. Decdia skriver:

    Nämen, är du helsingborgare?! Det har jag inte fattat, haha! Jag bor också i denna fina stad. Okej, ska man vara jättepetig bor jag numera i Ödåkra men det är väl typ samma grej? 😉

    • Ami skriver:

      Haha! Jaså, du är också Helsingborgare. Kul! Ja världen är inte så stor 🙂 Då har du regn hos dig också idag, förstår jag 😉
      Vi bor på Miatorp!

  2. Ama de casa skriver:

    Där ser man. Du är både granne med mig och med Diana. Ändå är inte jag och Diana grannar… Hur kan det bli så? 😉

    Jag krafsade lite på skärmen för att försöka få upp paketen men det funkade inte… Attans också!
    🙂

  3. Ulla skriver:

    Ja man blir ju väldigt nyfiken på de där paketen, men jag får väl ge mig till tåls till tisdag.

  4. Ama de casa skriver:

    sv: Jo. Det är ju skillnad på folk och folk… 😉

    Haha! Nej, apelsinerna är lite säsongsbundna och vinet är nog ännu mer säsongsbundet – första gången jag såg att dom bjussade på vin 🙂

Kommentera

