Imorgon!

Hej på er!

Imorgon är ju den stora dagen för Amis tramsiga paketlek. Kan knappt vänta. Men eftersom jag redan vet vad som finns i mina egna paket blir det lite jobbigt att jag kanske måste  dela med mig av dem till någon annan 😦  Ami vill ha alla fyra själv…Och gärna några fler från de andra högarna också 😉

Men det är imorgon….

Var befann sig Ami igår då?

dsc057261

Nej! Patrik har inte lämnat Ami på Ikeas lekrum, men den här fina klisterlappen fick man om man gick till Ikeas servering en trappa upp, där man kunde äta julbord för 99 kronor om man är familymedlem.  Och det är Ami 🙂

DSC05732,1

Jaja, att det är lite blandat med både lax och skinka på samma tallrik har ju inte så stor betydelse. Det blandas ju i magen ändå.

DSC05723,1

Och gott var det! Men det allra bästa var ändå ostkakan med sylt och grädde. Men ni får skynda er om ni vill smaka den, för det är sista dagen idag 🙂

DSC05725,1

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Imorgon!

  1. Ama de casa skriver:

    ”Alla” pratar om det där julbordet på IKEA… Undrar om det fanns här i Murcia också? Nu lär jag inte få veta, alltså. Och inte smaka heller…. Nåja, jag får nöja mig med vårt eget julbord imorgon 🙂

    • Ami skriver:

      Julbordet var jättegott på Ikea, men jag tror nog ändå att det smakar som bäst när man får sitta hemma i lugn och ro och njuta av det 🙂
      Ha en mysig ”lille julafton” 🙂

    • Tina Florin skriver:

      Vårt julbord det blir på kinakrogen, det! 🙂 Nu har jag skurat alla golv, pratat med alla släktingar och skrubbat alla skosulor! 😦 Hurvens för det där sista…

      • Ami skriver:

        Haha! Ja det är jobbigt med julen 😉
        Hoppas ni fick en trevlig kväll på Kinakrogen 🙂

      • Tina Florin skriver:

        Ja, så där..Men Chris var i sitt esse i alla fall och skämtade friskt om vad jag skulle lägga ut för bilder på min FB och vilka kommentarer som passade till…

        Restaurangen var ju helt tom när vi kom dit och han tyckte jag skulle fota friterade räkor, räkchips och lite sallad och benämna det hela med ”Spanish Christmas” 😉

        Vi blev proppmätta och sedan blev det Chino Bazaar igen…Denna gång släpade vi med oss hem en tvättkorg, en till matlåda och några värmeljus.

      • Ami skriver:

        Ja men roliga bilder är ju alltid kul och särskilt om det blir en passande kommentar till :)Hade FB ett tag för längesen, men inte nu mer. Men det verkar inte som man kan gå ur därifrån när man väl registrerat sig…
        Jag har inte varit inne på någon chino bazar, men ska passa på nu när vi åker ner. Roligt om man kan göra lite fynd. Finns alltid saker som man inte behöver, men som kan vara bra att ha 😉

      • Tina Florin skriver:

        Hej Ami! Jag skaffade FB när dottern flyttade till Australien, så att jag kunde idka lite stalking och se bilder där! Men nu är jag mer på FB än vad hon är. 🙂

        Men du, ännu roligare att gå in på en järnhandel i Torre! Tex ”matlådor”, förvaring, samma pris el liknande, som en chino bazaar! Realappar, köpte en snygg och stabil Dramaten f 12E!

        Vi har en Ferreteria bredvid oss, men den på Habanerasgatan är ju toppen! Vi shoppade nyss loss där för liten slant!
        Fick mycket och bra och fint med oss hem!

        Ypperlig service, kvinnan i kassan kunde engelska och berättade t o m vad vi inte fick diska kastrullen med! Machine wash? Frågade jag. Ja, det blev det tummen upp för! 🙂

        Men du kanske redan gjort Järnaffärer?

        Kram!

  2. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Ja det såg ju riktigt gott ut det där 🙂 Här blir inget julbord 🙂 Ingen vill ha. Det blir
    Lubinafiléer som är mina favosar, få se vad dom små damerna säger som är här 🙂
    Ja om dom gillar dom. Tror dom säger att dom aldrig ätit så god fisk 😀
    Ha en bra julhelg la familia! kram P ♥

    • Ami skriver:

      ¡Hola Preciosa! Nej, vi ska inte heller ha något julbord imorgon, det blir ”vanlig” mat. Men det är klart att dina Lubinafiléer blir succé. Tycker alltid att din fisk ser så god ut 🙂
      Ha en bra julhelg ni också!
      Kram

  3. Decdia skriver:

    Hihi, jag hoppar mer än gärna! Har redan ätit julbord en gång i år och kommer äta imorgon (<— oh, idag!) med, det räcker!
    God jul på dig!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja ibland är det kul att busa till det 🙂
      Julbord är gott, men denna julafton går vi från traditionen och äter ”vanlig” mat!
      God jul på dig också 🙂

Kommentera

