Är julen kvar?

Hej på er!

Ni som kikar in här ibland har ju säkert sett att Ami varit snabbt med att köra julen ur huset. Visst är det mysigt med alla små lampor som tindrar i mörkret, men det är rätt skönt att bli av med det också. Det känns renare på nåt vis 🙂

Men det konstiga är att fast man går ut och in genom ytterdörren varje dag och ibland till och med flera gånger samma dag, har inte Ami sett nånting….

DSC05890,1

Rester av julen hänger ju kvar på dörren. Måste var det som kallas att vara ”hemmablind” eller?

Men Knut är ju på måndag först, så Ami har ju lite tid på sig att plocka ner dem. Kanske bäst att ta en runda inne också för att se så inte nån liten tomte blivit kvar. Annars kan det ju vara bra att ha en liten hustomte 😀

Trevlig fredag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Är julen kvar?

  1. Decdia skriver:

    Det är galet vad hemmablind man blir ibland! Till denna julen satte vi inte upp många julgrejer (meningen var att där skulle koma upp ett gäng en andra omgång, men den kom inte) så jag hoppas att jag fått ner allt.
    Dock har inte grejerna kommit ut i förrådet än (som ligger hela 0.5m från ytterdörren) utan står fint staplade i ett hörn i lägenheten…

    • Ami skriver:

      Haha! visst är det typiskt att sakerna hamnar i ett hörn och sen efter ett tag ser man helt enkelt inte att de står där 🙂

  2. Ama de casa skriver:

    Haha! Ett år när vi bodde i Sollentuna upptäckte jag en STOOOR julprydnad som hängde precis innanför dörren i hallen. Och den upptäckten gjorde jag i slutet av maj… Så jag tycker nog att du var rätt snabb där 😀

    • Ruth i Virginia skriver:

      Du var inte för sen. Du började julpyntet an aning tidigare än
      de flesta. – Idag blir det nedmontering av pyntet här i stugan.
      Californiabesökarinnan har fått se mina suveräna, svenska julgrunkor
      (INTE julgurkor, som Carina läste det).
      Nu blir det snart dags för Valentine´s Day. Redan full skjuts i affärerna, givetvis.

  3. Ami skriver:

    I maj? Haha, ja, men då har jag ju gott om tid på mig 🙂

  4. moi skriver:

    Det har hänt att jag upptäckt nån liten minitomte i hemmet vid midsommar.
    Och man är inte bara hemmablind utan handlingsförlamad ibland :).
    Fast vad gör det så länge det inte är anskrämliga saker?
    Kram och go lördag!

    • Ami skriver:

      Skönt att höra att det finns fler som jag 🙂 Då kan jag låta det hänga kvar fram tills midsommar i alla fall 😀
      Kram och go lördag!

Kommentera

