Vi flöt fram!

Hej på er!

Vadå flöt fram undrar ni? Nog för att det har regnat massor och gör fortfarande, men riktigt så illa var det inte.  Vi flöt fram på sundet i går, med båt såklart. Vi turade mellan Helsingborg och Helsingör 🙂 Alltid lika trevligt att sitta där på båten och äta god mat och samtidigt titta ut över havet. Men den här mörka årstiden ser man inte mycket och man blir lätt vilsen i vilken hamn båten lägger till. Är vi i Sverige eller Danmark?

Vi började med en smarrig räkcocktail.

DSC05893,1

Och fortsatte sen så klart att äta 🙂

DSC05898,1

Något att skölja ner maten med är ju också praktiskt. Det gjorde vi med…..Men hu vad kan den flaskan innehålla. Dödliga synder!

DSC05894,1

Men väldigt gott i alla fall 🙂

DSC05896,1

En trevlig kväll och god mat. Och vi kom av i rätt land också.

Men på väg ut blev ju så klart Patrik stoppad i tullen….Ser väl mysko ut antagligen 😉

DSC05912,1

Och där kunde ju inte Ami lämna honom, så efter de dödliga syndernas vin blev vi lite busiga och smet därifrån när ingen såg oss 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Vi flöt fram!

  1. Decdia skriver:

    Fast att jag är oskyldig så blir jag alltid så nervös när jag går igenom tullen. ”Kom igen Diana, se oskyldig ut”, vilket leder till att jag nog ser ut att ha förstoppning eller nåt. 🙂
    Maten ser väldigt god ut! Men soldäck är det ju inte precis nu. 😉

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, man är löjlig. Och likadant är det om man blir stoppad i en poliskontroll 🙂

      Maten var god och vi hade en jättetrevlig kväll. Tura är rätt mysigt 🙂

  2. Ama de casa skriver:

    Vilken TUR att ni kom iland i rätt land! och vilken TUR att Patrik lyckades smita.

    Det märks verkligen att ni TURade 😀

  3. moi skriver:

    Jaså du är inte bara intresserad av Torre, du är helsingborgare också!!?!?!?
    Visst har det hänt att man varit nära att hamna i Danmark efter några turor över Sundet.
    Det är så lätt att tappa räkningen….
    Ni måste ha haft den mesta oturen jag hört talas om i tullen, det var nog 10 år sedan
    jag såg mänsklig närvaro där 😉

    • Ami skriver:

      Ja visst! Jag är Helsingborgare 🙂 Jag vet ju att Diana också bor här, gör även du det?

      Det är nog lika längesen jag också såg någon stå där i tullen. (Då vet jag inte om jag hade vågat fotografera) 😀

  4. Mats skriver:

    Trevligt detta ”turande”som ni kan göra där nere! Har ju fått haft turen 🙂 att prova på detta och efter några flaskor sort guld så var det svårt att veta var man skulle stiga av 🙂

    • Ami skriver:

      Ja det är faktiskt riktigt trevligt att tura 🙂
      Men det är lätt att blir lite förvirrad i vilket land man är….Och efter det sorta guldet blir man ju helt vilse 😀

Kommentera

