Hemma hos tomtarna!

Hej på er!

I går var Ami och hälsade på hemma hos tomtarna 🙂 Det här var gammeltomten som hälsade oss välkomna…

DSC05931,1

Och när Ami vände sig om blev det öga mot öga, (eller nos mot nos) med den här lilla söta filuren, som hade väldigt långa och randiga ben.

DSC05929,1

Och ännu mer tomtar….

Nej, nej! Inte de här två…..Det är ju Amis bror och hans sambo som firade sina födelsedagar. Men de bor hos tomtarna, eller tvärtom 🙂

DSC05924,1

Och se här då! En Spansk tomte hade minsann också hittat hit, men han var i full färd med att klättra upp i skorstenen för att sen ta sig vidare till lite varmare breddgrader igen. Ami tyckte det såg så jobbigt ut att klättra upp så han får åka med oss tillbaks i bilen istället när vi ändå snart ska åka ner 🙂

DSC05930,1

Men när det serverades marängsviss, ville Ami ha den för sig själv och inte dela med sig till tomtarna, hur söta de än var. Och förresten äter de ju bara tomtegröt, så jag behövde inte ha dåligt samvete att de inte fick smaka 🙂

DSC05932,1

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Hemma hos tomtarna!

  1. Decdia skriver:

    Ojoj, där var tomtar på loftet! 😉
    Det ser ut som om en bock tackat (hehe) för sig på första bilden. Det där med alkoholproblem är kanske vanligt för just den arten?

  2. moi skriver:

    Jag höll på att falla för frestelsen och köpa fler tomtar på utförsäljning i fd Åhlens på söder.
    Så många ursöta, knasiga, roliga och framförallt billiga tomtar. Men nej, jag lyckades
    stå emot! Nu får det räcka!

    • Ami skriver:

      Ja, den affären! Kommer inte ihåg vad den heter, men jag har också varit inne i den och kikat. Men det är som du säger. Det får helt enkelt räcka med handlandet ibland 🙂

  3. Ditte skriver:

    Måste verkligen säga att dina olika tomtar är jättefina. Vilka kontraster! Den randiga tyckte jag särskilt mycket om.
    Kul att ha hittat till din blogg också.
    Men kanske är tomtesäsongen över nu. För inte varar väl julen fram till påska?

    • Ami skriver:

      Nej! Hemma hos mig varar julen absolut inte fram till påska….Jag är nästan lite för snabb med att plocka bort julsakerna. Så i lördags blev det nästan jul på nytt när vi kom hem till min bror och hans sambo. Hon älskar julen 🙂

  4. Ama de casa skriver:

    Haha! Jag såg också Bruce´s polare där. Undrar om det är där hos din bror som Bruce håller till nuförtiden? Har inte sett honom på ett tag, och han brukar ha dåligt inflytande…
    😀

    • Ami skriver:

      Hm! Och det värsta av allt var att det stod ölflaskor under granen. Och farligt nära bockarna. Så nu vet du var Bruce är 😉

Kommentera

