Den kom….Och försvann!

Hej på er!

Ja, igår kom snön till Helsingborg. Det var ju väntat. Men den kunde väl kommit innan jul istället för nu, när allt är över 😦  Och bara en liten stund efter att snön börjat yra hördes sirener från flera håll. Folk blir lika överraskade över vintern varje år….

Ami gillar ju inte att vara på vägarna alls och särskilt inte i snöoväder. Och vi har ju tyvärr en lååång resa på just vägarna framför oss. Resmålet blir ju trevligt 🙂  men det är vägen dit som tyvärr inte är lika trevlig. Och då vill Ami absolut inte att det ska snöa.

Tittade ut strax innan det blev mörkt och fick se att snön yrde över gatorna. Jaha, nu blir det vinter….

DSC05947,1

Men den försvann lika fort som den kom. Och i morse såg det ut så här istället.

DSC05948,1

Nu glömmer vi snö och dimma och tittar på lite sol och blå himmel istället 😀

Vi hyrde ett hus i Villa Martin utanför Torrevieja några gånger för flera år sen och i somras åkte vi dit igen för att se hur det såg ut.

Max kände igen huset och pekar på det, men Frida hittade annat som var mer intressant 😉 Tror hon fick syn på de fina papegojorna som alltid satt i träden utanför husen 🙂

DSC_2247,1

Ha en bra dag, med eller utan snö!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Den kom….Och försvann!

  1. Decdia skriver:

    Ni får göra själva resan till en del av upplevelsen och boka in en massa roligt på vägen! Stannar ni länge där nere sen? Som typ till slutet av april? 😉

  2. Decdia skriver:

    Sv: Men vad coolt att vara där i några månader! Ni slipper den segaste tiden här hemma i väntan på våren!
    Får man fråga hur ni gör med jobb och så? Tar ni med er det ner eller semester? 🙂

  3. GeddFish skriver:

    Hej! Jag är redigt avis, ska du veta, skulle också vilja! Men jag har ingen att åka med numera =(
    Lycka till på resan och vi håller kontakten….. kul att läsa om! Ha det så gott♥

  4. Decdia skriver:

    Sv: Men gud vad härligt!! Du får hojta till om hemmafruarbetet i Torre är för betungande, jag har ju sett hur Ama sliter. Jag är visserligen urusel på att städa och mat äter ni väl ute? Men jag kan typ vara personlig assistent, usk eller varför inte bara sällskapsdam? 😉

  5. Decdia skriver:

    Sv: Det kan jag väl göra. Hoppas han är lika lätt att underhålla som Batman, typ som att slå igång nån sport på tv:n eller nåt? 😉

  6. Ama de casa skriver:

    Så ni är alltså snart på väg? Härligt! Hoppas det håller sig snöfritt på vägen ner. Det är viktigt att du hjälper Patrik så mycket du bara kan när han kör. Anders brukar bli såååå glad för min hjälp… 😉

  7. Ama de casa skriver:

    Nu förstår jag inte… Diana verkar ta på sig för mycket jobb här – hon har ju lovat att ta hand om mig? Nåja. Vi bor ju inte så långt ifrån varann så hon klarar kanske av det.
    😀

  8. Decdia skriver:

    Alltså, ja. Jag har erbjudit mina tjänster till Ama med, men än så länge har hon inte kommit med nån konkret lösning på det hela. Och hon kan ju inte förvänta sig att jag ska gå här i den skånska kylan och vänta hur länge som helst…
    Så han gillar inte sport. På sätt och vis är det ju bra för då slipper jag eländet… Men då kanske han kan städa när du är borta och så är jag arbetsledare! 😉

Kommentera

