Väla!

Hej på er!

Igår åkte vi till Väla, mamma och jag, för att shoppa lite. Shoppa och shoppa, tyckte mest vi tramsade oss. Men det kan ju vara kul ibland också 🙂

DSC05999,1

Här på Åhlens fick mamma en kram av Barbapappa 🙂

DSC06001,1

Och på en annan affär hittade Ami en tjusig mössa att ha nu när vintern kommit. Men mamma tyckte inte man såg nån skillnad på mössan eller mitt hår 😦

DSC06006,1

Under tiden vi funderad ut vad vi kunde ”behöva” köpa, passade vi på att ta en fika. Och samtidigt vila våra ben….Det är jobbigt att shoppa 😀

DSC06005,1

Men några små kassar blev det i alla fall. Och de har Ami stoppat lååångt in i garderoben så inte Patrik ska se dem…..Och nästa gång de åker fram och han frågar om jag köpt nya kläder igen, svara jag….Oh, nej, de är gamla och har legat jättelänge i garderoben 😉

Men han känner Ami allt för väl 😀

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Väla!

  1. Ulla skriver:

    Tack för igår! Vi har roligt när vi shoppar du och jag, men man får passa sig när kameran kommer fram.

  2. moi skriver:

    Vilken smart strategi vad gäller inköpen!
    Det är inte ofta jag shoppar med någon (eller ens ensam) på Väla, men de gånger jag shoppar med dottern brukar det mest bli flams och trams.
    Vi bara är sådana… (vi också 😉 )

    • Ami skriver:

      Haha! Jag försöker i alla fall, men Patrik genomskådar mig alltid 😀

      Ibland är det skönt att bara få vara lite tramsig och flamsig 🙂

  3. GeddFish skriver:

    Tänk, så gjorde jag med, inför min salig man, gömde i garderoben, för jag småskämdes lite för mina klädinköp…
    Nu gör jag vad jag vill och får skämmas för mig själv 😉
    Namnet Väla, låter som Skaraborgska, men jag ser att det ligger längre söderut…..
    En fortsatt bra lördag! 😉 ♥

    • Ami skriver:

      Det är nog typiskt kvinnligt att försöka dölja inköpen. Tror inte en man skulle göra så 😀
      Men visst, vi handlar kanske mer än de också 🙂

      Ja Väla är ett stort köpcentra här i Helsingborg….

  4. Decdia skriver:

    Hihi, jag behöver inte gömma! Är urusel på att handla kläder så det är oftast Batman som uppmuntrar mig till inköp (trött på det gamla… eller mitt gnäll över att jag inte har nåt att ha på mig?)
    Det är ju perfekt med en mössa som matchar håret! Då känner man sig kanske inte lika lökig i den. 🙂

    • Ami skriver:

      Skönt att slippa gömma 😀
      Haha! Jo, i den mössan kände jag mig verkligen lökig och ännu mer när min mamma sa att den liknade mitt hår. Ser jag ut så, tänkte jag 😀

  5. Ama de casa skriver:

    Synd att jag inte är lika lössläppt, vore kul att tramsa och flamsa NÅN gång 😉

    (Det GÅR inte passera ett ställ med roliga mössor eller – ännu hellre – hattar utan att prova 😀 )

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det är svårt att låta bli att tramsa sig när man går förbi hattavdelningen. Men tänk om nån med löss har provat före mig….?? 😉

  6. tinamarianne skriver:

    Hej Ami! Jag läser i kapp din blogg, för jag orkar sitta en stund vid datorn. 🙂

    Fin mamma du har! Sådan mor, sådan dotter!

Kommentera

