Juleskum!

Det där med att julen varar fram till påska börjar faktiskt Ami snart tro…

Häromdagen hittades två kvarglömda röda ljus i en ljusstake…Det gör väl inget om man har röda ljus året om, tycker ni. Nej, inte alls. Röda ljus kan man visst ha, men det behöver kanske inte stå GOD JUL på dem med stor text 🙂

Men de kan lika gärna vara kvar. För snart är det ju jul igen. Det upptäckte Ami igår under ”shopping” turen 🙂

DSC06126,1

Men nej, det blev inget juleskum för Ami, utan en snabblunch på ”stående” fot istället. Utan julsmak 🙂

DSC06128,1

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Juleskum!

  1. Ama de casa skriver:

    Åh vad gott med skumtomtar! Du kan väl köpa ett gäng och pyssla om dom till påskkycklingar?
    🙂

  2. Decdia skriver:

    Skinka äter man väl till jul? 😉
    Själv börjar jag få slut på såna där små polkagriskäppar. Panik! De är ju så goda att gå och suga på.

  3. Decdia skriver:

    Kom på att det kanske inte var den bästa idén att skriva ”suga på”, men äsch… det är väl högre nivå på denna bloggen än taffliga sexantydningar va? 😉

  4. Ami skriver:

    Haha! Absolut 😀
    Och det är ju sååå gott att suga på de där polkagriskäpparna 😉

  5. Decdia skriver:

    Skumtomtar är också goda, men nåt säger mig att de är lite väl knapriga nu…

  6. Ami skriver:

    Vaa? Har nog aldrig varit i närheten av en skumtomte, så jag fattar absolut ingenting!! 😉

  7. moi skriver:

    Nu har jag återhämtat mig…..
    Jag smyger runt i affären och letar efter pepparkakor,
    de är hårda fortfarande och jättegoda!

    • Ami skriver:

      Ja, jag fattar ju ingenting av det som de andra skrivit ovan….Men förmodar att du inte ska ha pepparkakorna för länge i munnen. De blir visst mjuka då…Eller var det tvärtom enligt Ama? 😉

  8. moi skriver:

    Vem tycker om ”dem” mjuka???

Kommentera

