Frukost!

Hej på er!

I går blev vi bjuda på frukost av Max och Frida 🙂

Här sitter favoriterna i soffan och myser…..Frida höll inte på att somna, även om hon faktiskt hade jobbat halva natten, men hon lyckades blinka precis i rätt ögonblick när fotografen tryckte av kameran. Dålig fotograf som inte kunde se till att hon tittade 🙂

DSC06135,1

Efter en god och stärkande frukost dök Ami så klart ner i gräddbulle burken 😀

Nyttigt och gott!

DSC06139,1

Och lilla ”barnbarnet” Simba (Ja, Ami vet att han är hårig och liknar en katt 😉 ) ville nog följa med oss hem, för han hade placerat sig själv och kycklingen mellan våra skor, så vi inte skulle glömma honom 😀

DSC06133,1

Trevlig lördag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Frukost!

  1. moi skriver:

    Men ditt barnbarn måste vara släkt med min sambo!! Så skoj om vi har släktband!
    Mina (svär)barn bjuder också på mat ibland – men faktiskt har det aldrig blivit nån
    frukost!?!? Kanske för att de intar den vid lunchdags. Och lunch har jag fått hos dem 🙂
    Glad lördag!

  2. Decdia skriver:

    Mamma har rätt, frukost är sällan vår grej. 😉
    Men vad mysigt! Och att sätta sig till dukat bord, perfekt!
    Gräddbullar är supernyttiga, bara äggvitor ju! Ja och kanske liiiite socker och choklad. 😉

    • Ami skriver:

      Åh! Jag som älskar frukost…Du skulle kunna väcka mig mitt i natten och jag är lika hungrig ändå 😀

      Gräddbullarna var från Gräddbullerian och super goda….Teaterkatten hade haft dem kvällen innan på nån tillställning, så Frida hade tagit hem dem 🙂
      Nyttigt!!!

  3. Ama de casa skriver:

    Oj! Påsken kommer väldigt tidigt hos dig i år… 🙂

    Fina barn, svärbarn och barnbarn du har!
    🙂

    • Ami skriver:

      Ja, Simbas kyckling är resultatet av mitt pyssel med skumtomtarna 🙂 Har suttit med dem hela natten 😉

      Åh! Är nästa mara i början på april? Okej, vi får väl se om vi är kvar. Tack för att du skickade länken 😀

  4. GeddFish skriver:

    Fina allihopa och ät en gräddbakelse för mig, jag tvingade i mig resten av gräddglassen igår kväll,kvar sen en gäst. Men det var inte pest.
    Kram!♥

    • Ami skriver:

      Tack! Ja, ibland måste man unna sig lite gott, annars blir det så tråkigt 😀
      Jag tog en gräddbulle för dig också 🙂
      Kram!

  5. Ditte skriver:

    Mysigt att bli bjuden på frukost! Och gräddbulleburken var välfylld. Tror de är nyttiga. För vad vet man inte men säkert nyttiga. Det mesta man äter nu skall ju vara nyttigt, eller… Jag bruýr mig inte så länge jag mår bra. Nåja, vad är bra?
    Katten är verklige fin, ser ut att vara en prsonlig typ med viss integritet. Men det har kanske de flesta katter…(Har aldrig haft någon så jag vet inte.)

    • Ami skriver:

      Ja, det var så mysigt att vara tillsammans med ungdomarna ett tag 🙂
      Bra att du också tror att gräddbullarna är nyttiga, de är ju i alla fall goda 😀
      Och katten är jätte gullig, men när vi passar honom brukar han hoppa upp i sängen (tidigt på morgonen) och slicka mig på ögonlocken…..Han tycker väl att jag sover för länge 😀

Kommentera

