En trevlig avslutning!

Hej på er!

Igår visade sig faktiskt solen. Och satt man inne  och tittade ut, fick man nästan lite vårkänslor 🙂

Men vi höll oss inne större delen av dagen och passade på att lyssna på ljudboken om Hundraåringen som klev ut genom fönstret – Ja, vi är ju inte färdiga med den än, men Ami har absolut fått en idé om ett nytt husdjur. Tror hon heter Sonja i boken 😀

Kvällen avslutades trevligt på en restaurang med wienerschnitzel buffé…..

DSC06147,1

Ami åt såklart alldeles för mycket som vanligt…Men ögat vill ju alltid ha mer. Och inte lär man sig att vänta de tjugo minuterna som det sägs att det tar för hjärnan att begripa att man är mätt. Nej då är det bättre att skynda sig att ta en gång till innan det gått tjugo minuter. Ja, man är som man är 😀

Men gott var det!

DSC06151,1

Trevlig söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Resor och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till En trevlig avslutning!

  1. moi skriver:

    Undrar varför det inte finns doggybag när det serveras buffé?
    Det är inte ofta man orkar ”äta upp”.
    Glad söndag

    • Ami skriver:

      Ja, doggybag skulle ju hänga vid varje bord på restaurangerna 🙂 För hur mätt man än blir, är det alltid lika gott dagen efter igen. Och då hade det ju varit perfekt att ta lite rester till lunchen 😀

  2. Ama de casa skriver:

    Sonja, det var hon elefanten va? Haha! Det perfekta husdjuret. Lättskötta och så. När jag var ute och gick med elefanterna på djurgården så hade vi inte ens koppel på dom. Enda nackdelen som jag kan se är att du måste skaffa bautastora bajspåsar… 🙂

    Såg smarrigt ut! Här lugnade vi ned oss till kvällen och festade loss på grönsaker.
    🙂

    • Ami skriver:

      Javisst! Liten och smidig och går väl utmärkt att ta med sig i bilen 😀 Va! Har du varit ute och gått med elefanter på Djurgården?

      • Ama de casa skriver:

        Jäpp. På Åttiotalet. Jag hade hand om den ”lilla” elefanten (som var typ hundra meter hög). Han som hade hand om elefanterna på riktigt sa åt mig:
        – Om dom springer år varsitt håll, får du ta hand om den ”lilla”. Se bara till att hon inte går in och förströr en massa trädgårdar.
        😀

      • Ama de casa skriver:

        Haha! Min första dag på Skansen ska vi inte bara tala om. Så då gör vi inte det 😀

      • Ami skriver:

        Haha! Alltså gick den ”lilla” in i trädgårdarna 😀
        Men vilket roligt jobb – Hade jag inte varit hemmafru, så skulle jag nog tagit det jobbet på Skansen…

        Det blir nåt fel när jag ska kommentera på din blogg. Men när jag svarade på Dianas kommentar gick det bra. Kan vara nåt tillfälligt….Vi är ju snart ”hemma” 😀

      • Ama de casa skriver:

        Nej, tack och lov gjorde hon inte det. En gång rymde dock några apor och tog sig in och totaldemolerade nån ur familjen Bonniers badrum… Men det var före min tid, så det var inte mitt fel 😀

        Kul att ni snart är här!
        🙂

  3. GeddFish skriver:

    Godmorgon! Elefanten Sonja, ja. Hon är väl för stor? Hihi. Buffé är gott, men fort mätt. Nu grunnar jag på dagens middag. Har ätit laxpudding i två dagar. Det får bli….?
    Kramkram♥

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, man kan ju undra hur folk hade reagerat om man kommit gående med en elefant 😀

      Men laxpudding är väl gott, men visst det kan bli lite enformigt att äta det flera dagar på rad kanske!

      Kram!

  4. Decdia skriver:

    Batman och jag snackade faktiskt igår om att ha en elefant som husdjur. Men… Tydligen tål vår kropp en press på 1 ton när vi är i sittande ställning. El elefant väger typ 15 ton, så dem kan inte sitta i knäet och kela. 😦 Vi la ner elefantplanerna efter det…
    Maten ser supersmarrig ut! Hellre spräcka en tarm än att gynna en krögare! 😉

    • Ami skriver:

      Men nu blev jag ledsen 😦 Kan man inte ha elefanten i knäet? Det var ju liksom det som var meningen med det hela….En kelig ”knähund”
      Då får jag väl tänka om då 🙂

      Haha! Ja visst är det bättre att spräcka en tarm….Men din mammas idé med doggybag tyckte jag var bra 🙂

  5. Decdia skriver:

    Man plastar insidan av handväskan innan ett buffébesök. Tada, doggybag! 😉

  6. Ditte skriver:

    Trevligt och gott med en wienerschnitzelbuffé, långt ord. Men mätt blir man nog lätt. Vad gäller husdjuret, så hade jag en elefant som husdjur på Sri Lankai början på 1980 talet. Men dels äter dom mycket och dels är det svårt att ta med dem vid förlyttningar, alltså vid besök hos vänner och så…Men min elefant lyfte upp mig med snabeln och placerade mig på sin ygg. Minst sagt omtumlande. Men jag hade svårt att ta med henne hem till Sverige så hon är kvar på Sri Lanka och lever fortfarande.

    • Ami skriver:

      Nej, vad roligt att du har haft en elefant. Det brukar ju annars bara vara sånt man skojar om 🙂
      Men förstår att det var svårt att ta med henne hem till Sverige….Och även när man blir bortbjuden. Det passar sig kanske inte överallt att ta med en liten söt elefant 🙂

  7. Preciosa skriver:

    Hola Ami!
    Är ni inte på väg neråt?
    Kram P ♥

  8. Hihi det var ju tur att jag inte var först på plats! Sonja… nu vet jag att det är en elefant 🙂
    Härligt med så god mat och livet är väl till för att njuta av och det verkar du ha gjort 🙂 kramar till dig

    • Ami skriver:

      Ja, en elefant är ju kanske inte riktigt detsamma som en liten knähund 🙂
      Men de är ju så söta!

      Ja visst är det gott med god mat. Men man äter ju alltid alldeles förmycket 🙂

      Kram!

Kommentera

