Det var….

Det var fredag i går och då såg det ut så här på morgonen när Ami tittade ner på gatan…

Marknaden var i full gång.

DSC06219,1

Och det var ju även Alla Hjärtans Dag och då hade någon smyckat ut damen som sitter på bänken och väntar på sin sjöman.

Hon hade fått blommor i håret och var omgiven av virkade hjärtan. Tror till och med någon hade trätt benvärmare på hennes ben och en söt liten virkad väst hade hon också fått på sig. Allt i kärlekens färger 😀

DSC_5557,1

Det var mycket folk ute och rörde sig i det härliga vädret. Och vi passade på att vara lite busiga….Vi tog nämligen bild på ”guldgossen” utan att lägga i en peng i bössan…Fy, Ami. Så får man ju inte göra 😉

DSC_5547,1

Trevlig helg!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vad händer i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Det var….

  1. GeddFish skriver:

    God morgon! De är kul de där statyerna! Jag brukar roa mig med att försöka få dem att le.
    Gulligt med den väntande damen.
    Ni har bättre väder än jag, bara ett konstaterande! Kram, ha en fin lördag! ♥

    • Ami skriver:

      Ja, men de har verkligen stenansikten. Det går inte att få dem att le. Ser att det är flera som står nära och studerar dem 🙂
      Vi har sol och blå himmel, men det känns fortfarande lite overkligt!
      Ha det så bra!
      Kram

  2. moi skriver:

    Fyyy dig!
    Jag tog ett gratisfoto därnere på några killar som gjorde akrobatik på stranden.
    Ama varnade mig för att det kostade men jag var snabb på avtryckaren och benen….
    Fyyy på mig..
    Kram

  3. Ama de casa skriver:

    Fyyy dig, och fyyy Moi!
    Jag fotade vita killen med isbjörnen utan att betala.
    Fyyy på mig…
    Kram
    PS: Jag försvarar mig med att han satt ner och hade rast och att det var isbjörnen jag egentligen fotade. Vad har ni att säga till ert försvar? 😉

  4. Ditte skriver:

    Visst var det en härlig dag! Och ett liet foto här och där må väl passera. Kan kompenceras med att jag hitintills inte tagit något, vare sig med att betala eller utan. Jämnar nog ut sig i längden.
    Önskar er en fin dag!

    • Ami skriver:

      Ja, men då har det säkert jämnat ut sig 🙂
      Och visst har vi underbara dagar. I dag har vi varit nere vid Paseon och ätit med Ama och Anders och haft jättetrevligt i solen. Tänk att kunna sitta ute och njuta i februari. Man fattar inte det.
      Ha en fin helg!

  5. Decdia skriver:

    Jag tror även ett nåt sandslott på semestern fotograferades utan att betalning skedde… 😉

    Vädret ser helt underbart ut! Ta inte slut på allt det fina! 😉

  6. Preciosa skriver:

    God natt 🙂 Skulle ju sova 😦
    Är det på riktigt att dom klätt ut väntande damen? Eller har du målat med nåt? Aldrig sett det
    förut i så fall 😀
    Ett av Spaniens tävlingsbidrag som jag hoppas vinner 22 febr 🙂
    http://www.rtve.es/television/eurovision/aspirantes-eurovision-2014/brequette/
    Klicka i lilla grå rutan ovanför bilden till höger. ”Escuchar audio” . KLASS!!!
    Dom andra bidragen till höger. Jorge är inte dum heller men… 🙂
    Chao P ♥

    • Ami skriver:

      Hej!
      Haha! Ja, ibland har man så mycket saker man ska göra innan man går och lägger sig. Och det är ju rätt onödigt att behöva sova….Tänk så många timmar som försvinner från dygnet 😀
      Jo, någon hade klätt ut den väntande damen. Vi var nere och tog en promenad kvällen innan och såg då ett gäng som höll på att smycka ut henne.
      Jorges låt tyckte jag om när jag hörde den igår 🙂
      Ha en bara dag!
      Kram!

  7. Ruth i Virginia skriver:

    Hej, du – har du börjat konkurrera med Ama som marknadsfotograf ?
    Jättesnyggt foto!

    • Ami skriver:

      Hej!
      Ja, Ama kan behöva lite konkurrens 😉
      Men vi bor i husen mittöver varandra, så vi har ungefär samma marknadsutsikt på fredagarna 🙂

Kommentera

