Loppis!

Hej på er!

Efter frukosten igår bar det iväg till Guardamar som ligger strax utanför Torrevieja…Vi tänkte gå på loppis med våra Los Altos vänner 🙂

Och så klart hoppade Patrik fram precis när Ami tryckte av kameran…Så ni ser att han också var med 😉

DSC06237,1

Fast det var en loppis tror Ami att grönsakerna som ni ser var nya…Vi kan ju i alla fall hoppas det.

Vädret var härligt och emellanåt blev det nästan för varmt.

Kan det bli några fynd tro?

DSC06238,1

Här är någonting som tydligen har spanats in 🙂

DSC06240,1

Lite lätt tapas och något att dricka måste man ju också ha för att orka gå på loppis…Och vätska är ju nästan det viktigaste av allt när det är varmt 😀

DSC06242,1

Ha en trevlig vecka!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Marknader och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Loppis!

  1. GeddFish skriver:

    Gomorron! Spännande det där med loppis och vad de gamla sakerna för med sig, vilka som har haft hand om dem, använt, tagit på dem, gammal historia, och är man lite andlig av sig, så är det hur intressant som helst 😉
    Kram♥

    • Ami skriver:

      Ja, loppis är kul. Det finns alltid saker som man inte behöver 🙂
      Men ibland är det ju bra om man hittar något man fattas, tex en kopp eller något annat som kanske gått sönder.
      Kram!

  2. Ama de casa skriver:

    Den där marknaden har jag aldrig stannat till på, bara kört förbi (på det sättet som jag ”kör” alltså, från passagerarsätet… 😉 )

    Tur att ni är noga med vätskebalansen!
    😀

    • Ami skriver:

      Haha! Ja vätskebalansen är väldigt viktig att vara noga med….Får inte torka ut 😉
      Passagerarsätena är bäst att köra från….Men kan du se vad som finns på sidorna av vägen? Jag skulle aldrig våga släppa ögonen på trafiken. Tänk om Patrik skulle köra i diket då 😀

  3. Ama de casa skriver:

    sv: Så du somnade från eländet… (schlagern alltså). Jag somnade till en film på blanka eftermiddagen igår… Konstaterade att Anders somnar i solen och jag somnar i stolen 😀

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, men ni gör ju helt rätt. Här i Spanien är det ju siesta som gäller 🙂
      Men jag kommer i alla fall ihåg att Björn Gustafsson flög fram och tillbaks i en sele från taket…..Så lite schlager såg jag allt 😀

  4. Decdia skriver:

    För varmt?!?! Bah! 😉
    Vätska och mat är jätteviktigt när man shoppar. Tillräckligt med vätska så kan man få med sig väldigt spännande saker hem.

    • Ami skriver:

      Haha! Det var nog därför Patrik stoppade vätskebalansen i förtid….Han tyckte inte vi behövde fler spännande saker med oss hem 😉

      Klart att ni också måste har varma vindar hemma i Helsingborg?….Men vätska är viktigt i alla fall 😀

  5. Ditte skriver:

    Låter som en trevlig utflykt och precis som du säger ar det viktigt att tillföra vätska då och då. Även de små matbitarna såg trevliga ut.
    Frågan är om det blev några fynd…

  6. Ama de casa skriver:

    sv: Hej, hej! Jag ser dig i den vinklade spegeln på taket. Det tänkte du inte på, va? 😀

  7. moi skriver:

    Jag antar att ni inte använder kaffe för att återställa balansen.
    Det gör jag när jag shoppar, ja annars också…
    Tur är det för nån shoppare är jag inte. Förutom på spanska marknader och alla loppisar.
    Lev väl!
    Men du återkommer väl fler gånger den här veckan???

    • Ami skriver:

      Jodå! Kaffet tar vi på morgonen 🙂 Och resten blir baaara vatten 😉
      Loppis är roligt att gå på, folk säljer ju allt möjligt. Både bra och dåligt, men det finns något som passar alla 🙂
      Och jag hoppas att jag återkommer fler gånger den här veckan 🙂
      Kram!

  8. Preciosa skriver:

    GOKVÄLL!
    Trevligt med loppis! Har önskat det hade funnits i Torre också 😦
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Godkväll P!
      Ja, loppis är roligt att gå på. Synd att det inte finns någon här inne i stan 😦 Vi handlade inget, men kul ändå.

      Nu precis kom Patrik upp och berättade att han fått ner vår bil i garaget…..Men frågan är om vi får upp den nästa gång vi ska använda den. Bilhissen verkar inte helt tillförlitlig. Hu, det verkar hemskt 😦
      Kram

      • Ama de casa skriver:

        Grattis! Bilen i garaget!

        Får vi åka er bilhiss nån gång? (absolut inte nödvändigt att ha med nån bil…). Ni fick ju faktiskt äran att GÅ ner i vår garage! 😉

      • Ami skriver:

        Jaaaa, ni får gärna åka med i bilhissen. Jag tycker den är otäck 🙂
        Jag tar med en flaska Cava så blir det mindre otäckt 😀

Kommentera

