Garaget!

Hej på er!

Vi börjar med dagens I – landsproblem….Garaget!

Hur kan ett garage bli en så stor affär? Jo därför att alla som köpt en garageplats här i huset som vi bor, vill ju så klart kunna nyttja sin plats. Garaget är färdigbyggt och allt fungerar jättebra, förutom en liten detalj. Hissdörren till bilhissen går inte att öppna utifrån gatan. Det blir alltså svårt att ta sig in i själva hissen.

Flera dagar har vi blivit lovade att en tekniker ska komma och kolla vad som är fel…Och han kom igår och kunde konstatera att magneterna i magnetnyckeln var felvända?? Han vände dem rätt och sa att, nu kan vi använda vårt garage 😀

Vi tackade och körde en sväng till Zenia Boulevard och när vi kom hem fungerade magnetnyckeln utmärkt….Hissdörren gick upp hur fint som helst och Patrik körde in bilen och tryckte på knappen…..Inte ett livstecken, hissen var stendöd 😦

Men skam den som ger sig. Senare på kvällen gjordes ett nytt försök. Hissen fick liv och bilen står på sin plats…..Men då är frågan. Får vi ut den nästa gång vi ska använda den??

Ami gillar inte bilhissen – Tycker inte om att den lever sitt eget liv!

Nu till det mer trevliga 🙂

Efter teknikerns besök körde vi ju till köpcentret Zenia Boulevard för att göra lite inköp. Det var egentligen hit till Leroy Merlin vi skulle, men går man lite till höger hittar man lite mer Ami affärer 🙂

DSC06245,1

Hungriga blev vi också och smet då in på en trevlig buffé restaurang. Lite annorlunda upplägg än på våra bufféer där alla köar för att hämta maten.

Här satt man still och blev istället serverad godsakerna. Man skulle bara säga Ja, eller Nej när servitören kom fram med de olika maträtterna. Det var allt från starka korvar till krispig sallad 🙂

Och Ami sa Ja till nästan allt som erbjöds och blev proppmätt som vanligt 😦

DSC06251,1

Det var nog nästan fullsatt och servitörerna hade fullt sjå att göra alla hungriga gäster till lags 🙂

DSC06248,1

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Garaget!

  1. Ditte skriver:

    Vilken trevlig restaurangtar gärna namnet vid tillfälle. Den kan kanske påminna lite om Da Vinci i Torre. Där blir man också serverad vid bordet men beställer från en meny.
    Garaget och hissproblemen låter inte bra. Kanske kan ni klura ut någon nödlösning. Funderade på om det kunde hjälpa med an av er hämtar bilen och att den andra kan komma till undsättning vid behov.
    önskar er en trevlig dag och visst kommer ävl solen fram på dagen…

    • Ami skriver:

      Usch! Ja, det kommer aldrig att gå bra med den här hissen. Men vi har också tänkt att göra som du säger. Att en står utanför med mobilen redo. Men vem svarar? Och om det ens är någon som svarar…
      Tror restaurangen hette Che. Den ligger på andra våningen och är argentinsk. Da Vinci har vi inte varit på, det får vi kolla upp!
      Önskar er också en trevlig dag!

  2. GeddFish skriver:

    Bli fast i en hiss i Spanien – inte bra.Då finge jag mardrömmar. Restaurangen verkade toppen!
    Godförmiddagskramar!

  3. Ama de casa skriver:

    Varför får vi inte se en bild inifrån bilhissen? HA! Du törs inte in där… FEGIS!!! 😉

    (Jag har åkt bilhiss ett par gånger – hur läskigt som helst…)

    • Ami skriver:

      Kanske vi ska ta en bild på dig och mig i hissen, bara för att bevisa att vi vågar 😀
      Jag är jätterädd och igår sa Patrik till mig på skarpen att jag skulle kliva ur bilen och ställa mig på gatan ( ja, inte på gatan på det viset, väl? Nej, jag är för gammal) 😉

  4. moi skriver:

    Det ultimata matparadiset – käka buffé utan att ta ett steg! – mig gillar!

    Bilhiss har jag aldrig åkt och kommer nog aldrig att göra – hoppas jag! 😉

  5. Decdia skriver:

    Vilken smart idé på buffé! Ja, för oss som äter där då… värre för servisen. 😉
    Men vad struligt med hissen! Av nån anledning har jag dessutom inte fullt förtroende för spanska hantverkare…

    • Ami skriver:

      Ja fy vad stressigt de hade i servisen, men för oss var det jättebra 🙂
      Nej, jag tycker inte heller att det här med hissen känns så bra 😦

  6. A-K skriver:

    Skönt att ni kan ställa undan bilen i garaget, men HISS! Nejtack! Du får ringa Ama så hon är beredd med Cavan varje gång du åker bilhissen! Hon måste ju åka med – eller finns det trappor så hon kan komma och bjuda på Cavan?
    Restaurangen verkar trevlig! Tyvärr kör jag inte bil i spansklandet så jag lär inte komma dit.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, visst är det skönt att slippa ha bilen på gatan och särskilt på fredagar när det är marknad. Då är det helt omöjligt att stå där. Men jag håller med dig om bilhissen. Jag är absolut inte glad över den 😦 Men jag ska tvinga Ama att åka med ner varje gång 😉
      Kram!

      • Ama de casa skriver:

        Lockar du med cava för varje tur så ställer jag upp 😉

        PS: Den där toaletten på terrassen… Kanske dags att byta placering på den?

      • Ami skriver:

        Vi ställer in ett litet kylskåp i hissen, så håller sig Cavan kall. Och toaletten kanske också ska stå där…Ja inte i kylskåpet, men i hissen. För nu har jag kommit på att du ser när jag uträttar mina behov – Men eftersom jag är lite blyg av mig har jag skaffat ett rött skynke så jag inte syns när jag sitter där 😀

  7. Preciosa skriver:

    Hola Ami!
    Aldrig i livet att jag skulle åka bilhiss 😦 Klaustrofobi ggr 2. Först i bil sen i hiss 😦
    Finns några såna här och en på C/ Radio Murcia som vi skulle visa en lgh på.
    Utan bil är dom ju stora 🙂 Tänk att garaget är klart efter alla dessa år 🙂
    Jag har foton från hela byggnationen uppifrån 🙂
    Chao P ♥

Kommentera

