Lite mulet!

Hej på er!

Igår vaknade vi till en mulen och grå himmel 😦  Men det gör inte så mycket, Ami passade då på att städa. Ibland måste man ju väcka dammsugaren så han också får jobba lite 🙂

Men först blev det lite fika nere hos Ali på Bar Celona tillsammans med våra Los Altos vänner.

DSC06331,1

Här har vi Ali själv, alltid lika trevlig mot sina gäster 🙂

DSC06332,1

Amis kyl och frys behövdes också fyllas på och när det ändå var lite halvdant väder passade vi även på att ta en sväng till Mercadona för lite inköp. Och där sprang vi på Ditte och Preciosa och blev stående för en lång pratstund. Undertiden hade det tydligen regnat ett rejäl skur, men vem märker det när man är mitt uppe i ett trevligt samtal 🙂

Sen var det bara att ta sig hemåt…..Och idag kan vi konstatera att himlen ser ut så här igen 😀

DSC06205,1

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

31 kommentarer till Lite mulet!

  1. Ama de casa skriver:

    Jo idag ser man blott blått 🙂

    Jo, Ali har alltid massor med folk hos sig, och det är inte konstigt alls så trevlig som han är. Räkmackorna är inte dumma dom heller 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, det samlas alltid massor av folk hos honom…Och en räkmacka och ett glas vin där är ju sååå gott 🙂

      (Inga brutna ben nu, kom ihåg det)

  2. Decdia skriver:

    Så du väckte Patrik så att han fick dammsuga, eller hur var det nu? 😉
    Att du missad regnet, stackare… Hehe.

    • Ami skriver:

      Ja, han fick gå upp tidigt för att köra igång dammsugaren…redan vid halv tio 😉
      Sååå sorgligt att jag missade regnet….det är ju det bästa jag vet 😦

  3. Gerd skriver:

    Mycket blått. Ni lagar inte värst mycket mat själva, kan tänka? Billigt att äta ute?
    Mmmm nu blev jag hungrig, ska göra lammfärsbiffar har jag tänkt, bye bye kram! ♥

    • Ami skriver:

      Ja, i morse var det blå himmel igen 🙂 I bland kan det faktiskt vara skönt att bara vara hemma och laga mat en kväll…men visst är det billigt att gå ut och äta, så det blir det en hel del 🙂
      Lycka till med dina biffar!
      Kram

  4. Ditte skriver:

    Ja, en mellandag så där är det ju inga problem att fylla med innehåll.Jättetrevligt att ses i går, bara så där helt apropå.
    Hoppas ni haft en trevlig dag i det vackra vädret.
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Ja, ibland kan det behövas, så man får lite ordning hemma också 🙂 Ja, kul att träffas, man tycker ju att man redan känner varandra 🙂

      Idag blev det lunch nere på Alinghi – gott och trevligt!
      Kram

  5. A-K skriver:

    Go kväll!
    Nu har ni varit på 2 av mina favoritställen idag ! Ali är ju bara sååå trevlig mot alla. Går ofta dit och tar ett glas rött eller ngt . Jag har ju ett favoritställe till uppe hos mig som heter Delicado som har suveräna revbensspjäll! Tyvärr lång väntetid på maten. Men som det heter ” Den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge” 😋
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Go kväll!
      Ja, det är ju så härligt att kunna smita in på ett ställe för ett glas vin eller en bit mat…Mycket enklare här än hemma 🙂 Men Delicado har vi inte provat än…
      Kram!

  6. Ruth i Virginia skriver:

    Los Altos vänner??? Jag bodde i grannskapet, Mtn. View och Palo Alto,
    i nästan 20 år. Bästa vänner bor på Las Altos Avenue!

    • Ami skriver:

      Hej Ruth!
      Ja, vi brukar kallar dem så, det går av bara farten, för de bor i Los Altos strax utanför Torrevieja 🙂 Förmodar att det finns ett Los Altos i Usa också?

      • Ruth i Virginia skriver:

        Ja – i Silicon Valley, California; inga hus under $1.000.000!
        En so kallad pittoresk liten stad.

  7. moi skriver:

    Det är allt tur att jag inte får städlust varje gång det är mulet och taskigt väder!
    För då hade jag haft en väldigt välstädat hem!
    Den där Ali, håller han till i närheten av ”vårt” hem också?
    Att käka räkmacka låter väldigt frestande…
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, detsamma gäller för mig hemma i Helsingborg….Då hade man nog städat sönder sitt hem 😉
      Ja, Ali har baren Bar Celona som ligger på hörnet i vårt hus….Hade inte gallerianhuset varit i vägen tror jag nästan att ni hade sett den från ert 🙂
      Och han har väldigt goda räkmackor. Ja, annat gott också för den delen 🙂
      Kram

  8. Preciosa skriver:

    Hola Ami!
    Jaha det var dammsugaren jag blev väckt av i morse…Det är lyhört här 🙂
    Kram P ♥

  9. Decdia skriver:

    Nej mamma, vi ska inte äta räkmackor på semestern! (gillar inte räkor)

    Stackars Patrik som får gå upp i ottan på semestern…

  10. moi skriver:

    Ligger er lägenhet i huset mellan Amas och ”vårt”?
    Jag är lite förvirrad om läget (mer förvirrad än vanligt alltså)

    • Decdia skriver:

      Om jag fattat Ama rätt så typ ja… Men Preciosas altan eller nåt ska vara ”ivägen” för spionage eller nåt.
      Rätta mig gärna Ami!

      • Ami skriver:

        Haha! Nu har vi mycket att reda ut 🙂 Ama ser baksidan på Preciosas och mitt hus från sin terrass….Så både Preciosa och jag slipper spionage, men vi däremot kan gå upp på taket och spionera på Ama 😀 Jättebra för oss!!

  11. Decdia skriver:

    Kan inte Ama gå upp på sitt tak och spionera på er då? Eller ert hus är högre?

    • Ami skriver:

      Mohahaha! Säger jag också 😀
      Ja, men då bor vi på gatan mellan er och Ama. C/Fuensanta. Kul att se hur det såg ut på er innergård. Det ser man ju aldrig när man går utanför. Och vad härligt med pool 🙂

  12. Ami skriver:

    Haha! Ja, just det, ni hade ju sån tur med vädret när ni var här. Men denna gången måste det ju gå att ta sig ett dopp….Hoppas den är uppvärmd 😀

Kommentera

