Elektriker??

Hej på er!

Visst har vi sett värre saker än det här och elektrikerna jobbar kanske på olika vis i olika länder??

DSC06211,1

Men Ami blev ändå lite fundersam och tänkte gå in här och fråga om det var ok 😉

DSC_5893,1

Men nä, inget att bry sig om….El är väl inget som är livsfarligt, eller?

Så vi kom på andra tankar istället och gick till Alinghi för att få lite mat i våra magar. Och äntligen fick vi vår efterlängtade sås till köttet…Jättegott!

DSC_5890,1

Och självklart avslutades det hela med varsin efterrätt….Usch, vad mätta vi blev sen!

DSC06334,1

 

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Elektriker??

  1. moi skriver:

    Äh, el är för amatörer. Rediga fakirer använder levande eld!
    Maten ser hmm … väldigt smarrig ut, fast jag hade nog satsat på dubbel efterrätt (också!) 😉
    Kram!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja det är rätt 🙂
      Kan ju inte fotografera allt syndigt jag stoppar i mig…Och absolut inte en dubbel efterrätt. Vad ska ni tro om mig 😉
      Kram

  2. Ditte skriver:

    Det ser verkligen både gott och trevligt ut där ni sitter och myser i solskenet på Alinghi.
    Vad gällee elen så är man ju glad om den fungerar tillfredställande och får blunda för trasslet. Men man kan förstå att det blir dyrt att trassla ut det hela.

    • Ami skriver:

      Ja, bättre att inte veta hur det ser ut där bakom husen i alla kabelhärvor. Huvudsaken att det fungerar 🙂
      Det finns ju så många fler ställen än Alinghi som man bör prova, men maten är god och man får mycket. Samtidigt som det är lite liv och rörelse där omkring, så vi går gärna dit och sätter oss!

  3. Gerd skriver:

    Så mysigt ni har det!
    Jag har också grunnat över utländernas el och va. Alltså, det är inte likt svenska bestämmelser, vi är nog för försiktiga i detta landet 😉
    Ha det gott, kram ♥

    • Ami skriver:

      Ja, det är nog så det är….olika bestämmelser, men visst ser det hemskt ut när man börjar titta sig omkring 🙂
      Ha det bra!
      Kram

  4. A-K skriver:

    Åh så gott det ser ut! Var Bean god? Vilket nr hade den kötträtten? Jag brukar ta friterad ost som förrätt och sen kötträtt nr 1, kommer inte på vad den heter. Ser i alla fall ut som en jättestor kycklingklubba, men är väl fläsk skulle jag tro.
    Jag får väl retas tillbaka när jag är nere. Bloggar inte men finns på FB.
    Ha det fortsatt trevligt och njut i värmen.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Det var supergott! Vi tog kycklingfilé med senapssås, tyckte också först att det liknade Bea 🙂 Kommer inte ihåg riktigt vilket nummer, men kan ha varit 81. Jättegott var det. Nästa gång ska jag prova friterad ost som förrätt. Det finns ju så mycket gott att välja på så man vill ju ha allt 🙂 Men vi såg flera stycken som beställde in det som liknade en stor kycklingklubba, tydligen populärt. Vid ett bord fick en hund gnaga av resterna från klubban….åh, vad den njöt 🙂
      Jag har inte FB, men jag får väl tänka på dig och längta ner, när du är nere och jag sitter hemma i regnet 🙂
      Kram

  5. Decdia skriver:

    Mums! Ni kommer att rulla hem efter semestern. 🙂

  6. Preciosa skriver:

    Hola Ami!
    Ja det är konstigt att det fungerar med elen men det gör det. Sällan avbrott.
    Alinghi åt vi på en gång och jag skulle för en gångs skull äta kött. Gick inte att
    tugga. Segt som attan. Fick lämna det. Men olycksfall i arbetet kanske. Har inte varit tillbaka
    sen dess…Trots att alla prisar stället 🙂
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      ¡Hola!
      Ja, det har ju sett ut så alltid och fungerar det behöver man ju inte ändra på något. Men man tror ju det ska rasa ner vilken minut som helst… 😀
      Jag förstår dig med maten. Blir man besviken första gången ger man det tyvärr oftast inte fler chanser.
      Kram

  7. Ama de casa skriver:

    Kycklingfilé? Jag har för mig att det brukar vara fläskkött till den där senapssåsen… Men vad vet väl jag 🙂
    Sen missade ni brownien… Själva har vi frossat som bara den! Lika bra att passa på, vi ska ändå röra på oss lite mer här framöver. Kanske… 😀

    • Ami skriver:

      Jag tyckte det stod Pollo, men är säkert helt fel på det som vanligt. Men det smakade bra ändå 😀
      Ja, Patrik blev lite sur för jag missade att han ville ha samma brownie som du tog sist. Får blir en sån nästa gång 🙂
      Ja frossa på ni…. det blir säkert mycket motion i backarna 😀

  8. Annika skriver:

    Usch…. Jag som är så rädd för allt vad elekricitet heter. Men det gäller att se upp och att hålla fingrarna i styr. Ni verkar ha det sååå mysigt.
    Kramen

    • Ami skriver:

      Ja, jag är också livrädd för sånt…Skulle rengöra ugnen för flera år sen och skruvade isär den och fick en rejäl stöt. Sen dess är jag alltid på min vakt.
      Ja, vi har det faktiskt skönt här nere 🙂
      Ha det bra!
      Kram

  9. Decdia skriver:

    Sv: förra gången hade vi egen toa. Dock tänkte vi inte på att kolla så att den var på rummet… Så det var bara att klä på sig, ta med nycklar och ge sig ut i korridoren… Och jag som är nattkissare dessutom…

    • Ami skriver:

      Åh! Vad hemskt….Jag är hopplös med mina toaletter. Det är alltid det första jag kollar när vi bokar hotell. Behöver inte vara något dyrt eller fint ställe, men toaletten MÅSTE vara i rummet 🙂
      Hoppas ni har det bra och får några mysiga dagar!

Kommentera

