Vad gjorde vi igår?

Hej på er!

Oj, det blev ett sent blogginlägg idag….Men tiden bara försvann nu på förmiddagen 🙂 Så är det ibland!

Men vad gjorde vi igår då?

Jo vi åkte en tur hit…

DSC06337,1

Till Murcia och Ikea för att få känna oss som riktiga svenskar 😉

DSC06338,1

Här handlade vi lite av varje. Både stort och smått. Man kunde även köpa med sig en fisk hem, men vi hade redan bestämt att ha annat till middag 🙂

DSC06339,1

Men lördagsgodiset frestade och Ami blev riktigt sugen på en påse. Och dessutom kunde man ju förstå vad det var för något 🙂

DSC06342,1

Men, det var ju ändå bara onsdag, så Ami nöjde sig med en korv till lunch 🙂

DSC06340,1

Och bilen blev full igen av allt möjligt som är bra att ha. Så full att Ami fick sitta i baksätet på vägen hem, till Patriks stora glädje….Han fick ju då för en gång skull en chans att köra bilen på egen hand 😉

Trevlig torsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Vad gjorde vi igår?

  1. Ditte skriver:

    IKEA, och särskilt utomlands, är trevligt! Och till IKEA i Murcia har vi inte varit. däremot var vi väldigt förtjusta i att besöka IKEA i Peking när vi bodde där. Den svenska maten i restaurangen var särskilt uppskattad och kräftorna som kostade i krona styck i augusti. Så några kräftskivor hade vi där. Nubbarna kunde ju köpas i butiken.
    Men nästa gång vi kommer får det bli en busstur till Murcia och IKEA.
    Önskar dig en fortsatt trevlig dag.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Vad spännande att ni har bott i Peking – Annorlunda mot Sverige kan jag tänka mig.
      Och då kan jag förstå att det blev många kräftskivor, när de var så billiga 🙂
      I dag tog vi en promenad bort till Rosaleda och nu när vi kom hem mulnade det på och det kom lite regn. Men det är ändå ganska varmt.
      Önskar er också en trevlig dag!
      Kram

  2. GeddFish skriver:

    Ja, det är nästan som hemma. Konstigt. Men uppskattat.
    Ha det fortsatt bra, kram♥ Gerd

    • Ami skriver:

      Ja, Ikea ser likadant ut som hemma, så det är lätt att hitta till allt. Men lite konstigt känns det när man läser alla svenska namn på möblerna 🙂
      Ha det bra!
      Kram

      • moi skriver:

        Jag har jobbat på arkitektkontoret som ritat väldigt många IKEA varuhus ute i Europa. Kan därför intyga att att alla varuhus, färger på fasader, ja hela konceptet ska vara lika överallt.
        Eftersom jag saknar lokalsinne tycker jag det känns väldigt tryggt 😉

      • Ami skriver:

        Aha! Jag har också hört att alla Ikea varuhus ser likadana ut. Då är det alltså så. För det kändes som man gick hemma i Helsingborg. Och det är jättepraktiskt för mig som också har dåligt lokalsinne 🙂

  3. Decdia skriver:

    Och du kunde leka att du hade privatchaufför! 😉
    Du ser inte helt nöjd ut över den där korven… Godiset lockade va?

    • Ami skriver:

      Ja, jag kände mig som drottningen där i baksätet 😉
      Men jag ville ju ha det där lördagsgodiset 😦 Syntes det sååå tydligt, haha!

  4. moi skriver:

    Lite hemlängtan kanske??
    Det ska du inte ha! För här är så tråkigt –
    – ”alla” är ju nån annanstans…… 😉

    • Ami skriver:

      Ja du har ju blivit helt ensam nu….Ja, Sigge har väl inte också rest iväg? 😦
      Men än har jag ingen hemlängtan, men visst kändes det bra igår när man kunde läsa lite svenska på skyltarna 😀

  5. Ama de casa skriver:

    Jag tycker ni tog fel väg till IKEA – trevligare att åka över ”Stora rör” och försöka klara rödljusloppet i Siscar. (EN gång har vi klarat det…) 🙂

    Fast jag tycker att du hade lite otur som inte fick några köttbullar och bara en HALV korv…
    😀

    • Ami skriver:

      Då tar vi den vägen nästa gång….Bara vi är på marken så klarar Patrik det. Men utmattningsmetoden är i full gång… 😉

      Ja, inget lördagsgodis och inga köttbullar. Bara en halv korv. Det var min ranson efter allt handlandet 😦

  6. tinamarianne skriver:

    Roligt att läsa din blogg! Jag hinner inte kommentera alltid, men håller koll på er! :-))
    Snart är det bara två månader tills jag får fara ner till Torre, igen!
    Trevlig Helg!

    • Ami skriver:

      Hej Tina!
      Haha! Ja det är bra att du håller koll på oss 😀 Vi har det härligt här och längtar inte hem.
      Då börjar du räkna ner nu förstår jag, till det är dags att åka.
      Ha en trevlig helg ni också!

  7. Frida M skriver:

    Blev det något besök på marknaden? Fanns ju massa gott att köpa där minns jag 🙂
    Förstår att Patrik var nöjd att ha saker i framsätet istället 🙊
    Unna er nu lite lördagsgodis idag!
    Puss

    • Ami skriver:

      Hej Systeryster!
      Vi gick bara genom marknaden igår när vi skulle gå till Europaparken. Men det finns så mycket att köpa och dessutom är det ju billigt 🙂

      Ja Patrik var jättenöjd med att jag satt i baksätet 😉
      Ska unna mig lite godis idag!
      Puss

Kommentera

