Galler!!

Hej på er!

Igår hade vi bestämt träff med Preciosa och Lex för att tillsammans med dem titta på gallergrindar till våra lägenheter. Det kan ju vara bra att ha när man bor på taket. Vi hittade inte det stället som vi först letade efter, så det fick bli ett annat. Där möttes vi av en jättetrevlig man och det bestämdes att han skulle komma klockan sex för att mäta och ge oss ett pris 🙂

Efter det fortsatte vi alla till Hudik för lite mat i våra magar.

003,2

Där blev det en blandning av ärtsoppa, köttbullar och lax 🙂

004,2

Men vi var inte nöjda med det, utan ville ha kaffe också. Preciosa föreslog att vi skulle gå vidare till Ina Expresso för intagandet av detta 🙂

005,2

Bra förslag, för kaffet var jättegott 🙂

008

Och vi hade det bekvämt i de sköna skinnfåtöljerna och Lex passade samtidigt på att läsa lite spanska nyheter 🙂

006.2

Och idag är det fredag och det betyder marknad 🙂

Trevlig helg!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Galler!!

  1. GeddFish skriver:

    Åh, vad det låter skönt och mysigt! Jag önskar jag kunde vrida tillbaka tiden, då min man och jag hade så mycket mys utomlands.
    Har ni en vindsvåning, du skriver ni bor på taket?
    Soliga lidköpingskramar, som kommer att övergå i regn i em. Gerd♥

    • Ami skriver:

      Jag förstår att tankarna kommer och går för dig…Och vissa minnen är ju starkare än andra. Men din Pusselbit finns alltid med dig i ditt hjärta ♥

      Ja, vi har en takvåning och då kan det vara bra att sätta upp galler för fönsterna.
      Kram

  2. Decdia skriver:

    Med Ama i närheten så låter det som en bra idé med galler… 😉

  3. Ama de casa skriver:

    Marknad? Nån sån har jag inte sett till… 😉

    Konstig matkombi där… Nån skånsk variant, eller? 😀

  4. matslarsson2013 skriver:

    Trevligt.. Har inte kommit iväg vare sig till Huddik eller Inaexpress ännu! Får skärpa mig.. Ser ju väldigt fint ut.. Ha det!

    • Ami skriver:

      Det var första gången där för oss också 🙂 Roligt att prova lite nya ställen och kaffet var jättegott på Inaexpresso 🙂
      Ha det bra!

  5. Preciosa skriver:

    Gomorron Ami!
    Ja det var trevligt där på båda ställena. Har aldrig suttit uppe på InaE för det har inte varit
    stolar där förut. I dag är det lite mulet…Paraply eller ej det är frågan 🙂
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Vi satt ju kungligt där uppe i de fina skinnfåtöljerna 🙂 Och trevligt hade vi också!
      Blev inget regn idag heller, trots lite mulen himmel. Vi tog en promenad ut på piren och blev riktigt svettiga 🙂
      Kram

  6. Ditte skriver:

    En matnyttig dag, verkar det som. Och trevligt förstås!
    Önskar er en fin fredag.
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Det blev mycket ätande igår och lite kaffe också såklart 🙂 Vi hade en trevlig och händelserik dag 😀
      Önskar dig en fin lördag!
      Kram

  7. moi skriver:

    Den där matblandningen låter inte speciellt frestande, men eftersom jag inte har provat den kan jag inte uttala mig om det.
    Fredag och marknad – oj vad jag längtar!
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Nej, jag höll mig till laxen, det fick räcka. Men den var jättegod 🙂
      Och idag var vi faktiskt en sväng nere på marknaden och köpte stora och goda jordgubbar 🙂
      Kram

Kommentera

