Terrassprydnader!

Hej på er!

Det härliga vädret fortsätter här i Torrevieja.  Och idag är det fars dag här, så grattis alla pappor idag 🙂

Häromdagen upptäckte Ami att någon hade gjort sig besväret att  plantera blommor i balkonglådan 😉

Titta så fint det blev 🙂

004,2

Och lite längre bort på gatan kunde Ami skymta ett par kameler…..Nej, kameler finns inte på gatorna i Torrevieja, eller?

Men, när hon sen vände sig om satt självaste Shejken och prydde terrassen iklädd en tjusig blommig sjal 😀

Det kallar Ami terrassprydnader 🙂

001,2

Ha en god dag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Terrassprydnader!

  1. Preciosa skriver:

    Gomorron Ami! OK, OK kl är 11 så Buenos días då 🙂 Ser ju ut som det är ert eget ”rör” där.
    Har du satt dit blomman 😀 Klart du har hahaha…
    Ja det var en tjusig shejk 😀 Och snygg sjal i min favofärg 🙂
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      ¡Buenas tardes! Säger jag då 🙂
      Ja, visst är blomman söt där i röret…Den är helt självplanterad 🙂
      Haha! Ja, trevligt med en shejk på terrassen 😀
      Kram!

  2. moi skriver:

    Hann du inte plåta kamelerna? Shejken ser så välmående ut att jag inte tror han blev avkastad!
    De där jäkla rören förstår jag mig inte på!
    Har man blivit duschad av såna gång på gång på gång så är det lätt att inte förstå vitsen?
    Kram 😀

    • Ami skriver:

      Trodde jag fick med kamelsvansen på fotot, men hade missat den 😦
      Vi har en bar precis under oss, så man får vara försiktig när man tvättar golvet eller nåt, så det inte rinner ut genom röret och ner på gästerna 🙂
      Kram

      • moi skriver:

        Och hur gör ni när det regnar….
        Det var nämligen så jag/vi blev duschade under vår förra vecka där nere 😉

      • Ami skriver:

        Då sätter vi regnrocken på röret 😉
        Nej, då går det inte att göra något åt det – Möjligen att bargästerna och övriga som befinner sig under får sätta på sig regnrocken istället 😀

  3. Decdia skriver:

    Nämen vad sött!! Pippin har velat piffa upp sitt bo.

    Shejk på sin altan, det var inte illa det!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, klart att pippin också vill ha lite vårfint utanför sin dörr 🙂
      En shejk är nog inte alla som har på sin altan 😀

  4. Ama de casa skriver:

    Jösses vad snyggt du har odlat! Och snygg shejk med… Men var är kamelerna?
    JAG VILL SE KAMELERNA!!!
    😀

  5. GeddFish skriver:

    Jag varken ser, hör eller… skojar. Fina prydnader. Vill också sitta så där i solen, ser gott ut. Kram♥

  6. Ditte skriver:

    Tror kamelerna skulle gilla den oasliknande terrassen. Soligt och varmt dessutom.
    Men kanske har shejken velat ta det varsamt och parkerat dem i garaget via garagehissen. De står nog på vakt i morgon. Kanske har de också en skrämmande uppsyn.
    Ha det gott!
    Kramar från ett snöblaskigt Stockholm.

    • Ami skriver:

      Jag tror som du, att de stod parkerade i garaget. Säkrast så, vi kan ju inte ha lösspringande kameler på gatorna i Torre 😀
      Ha det bra!
      Kram!

  7. Godkvällens! 🙂
    Hihi jag vill också veta mer om kamelerna 😉
    Dem är nästan nästan som hästar och jag älskar numera hästar väldigt mycket !!! 🙂
    Ha en fin fin onsdagskväll ‘
    Kramar till fina du

    • Ami skriver:

      God kväll!
      Haha! Ja, det skulle ju sett ut om kamelerna sprang lösa här på gatorna 😉
      Och visst finns det en viss likhet mellan kameler och hästar 🙂
      Ha en fin kväll du också!
      Kram!

Kommentera

