Ny fredag, ny marknad!

Ja, då var det en ny fredag igen och ny marknad….Ja, marknaden är kanske inte ny, för det är samma varje fredag. Men fredagen är i alla fall ny 🙂

Ami hör hur de sätter upp sina stånd nere på gatan, det låter nästan som på en stor campingplats när alla ska sätta upp sina tält. Det klirrar och knakar från tältpinnarna 🙂

Blir det något marknadsbesök för Ami då? Nej, det blir det nog inte. Men förra fredagen var vi ju där och köpte stora jordgubbar 🙂

Vädret fortsätter att vara somrigt och härligt och folk ligger på stranden och steker sig 🙂

062,2

I går hade vi våra Los Altos vänner på besök. Här sitter Patrik och med deras lille bebis. Han är verkligen som en bebis och vill gärna krypa upp i knäet för lite mys 🙂 (Inte Patrik, utan vovven) 😉

010,2

Och lite kaffe på Keeper efter maten smakade bra 🙂

014,2

Trevlig fredag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Ny fredag, ny marknad!

  1. GeddFish skriver:

    Ni har det allt lite gott 😉
    Men, jag har sol här också, lite grand. Fast kyligare, jag ligger inte precis på stranden och inte sitter jag i solstolen på balkongen heller.
    Fredagskramar!

  2. Ama de casa skriver:

    Visst är det härligt nu, helt underbart 🙂

    Idag måste jag nog gå på marknaden. Förstår inte hur jag skulle lyckas komma över till er annars? Hmm… Vi kanske kunde bygga nån sorts kulvert mellan garagen? Vore ju superbra att komma direkt till bilhissen 😉

    Ska bli kuligt att ses igen!

  3. Ditte skriver:

    God morgon! Skönt att läsa att det är precis som vanligt; en skön och behaglig tillvaro med enstaka störningsmoment från marknaden. (Men det hör ju till. Störningen från marknaden alltså…)
    Här har våren börjat komma tilbaka och dagen bjuder på sol och +10 och snön är borta…
    Dagen är oplanerad och det känns bra. Men alltid händer något.
    Önskar er en fin dag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Skönt att snön är borta. Och även att dagen är oplanerad är skönt 🙂
      Här är allt som vanligt, de börjar tidigt med att sätta upp sina marknadsstånd, men absolut inget som stör. Vaknade lite efter åtta och undrade vad det var som lät och kom då på att det var fredag 🙂
      Kram!

  4. Decdia skriver:

    Klart du ska gå på marknaden! Där är ju en massa spännande, betydligt fräsigare än ett paket med jordgubbar… 😉

    • Ami skriver:

      Hm! Ama och jag kom nog ut lite för sent idag för marknaden….Men hon har lovat att skicka alla detaljer till dig via mail 😀

  5. Ama de casa skriver:

    sv: En lina mellan taken… Hmm… Känns lite osäkert. Men det går nog fortare än att få till den där kulverten. 😉

  6. moi skriver:

    Jag ser att ”babyn” är en modern liten flicka som senaste modebyxan
    på sig!
    Eller ser jag helt fel??
    Hade jag bott i Torre hade jag nog själv haft ett marknadsstånd (och
    sålt alla grejer jag köpt på mig från de andra ”ståndarna”)
    Jran 😉

    • Ami skriver:

      Oj, hoppas inte babyn läser inlägget….(Han är en pojk) Men han har en modern modebyxa för att han inte ska kissa på våra soffor 😀 Det fungerar jättebra!
      Jag kanske ska göra som du, ställa mig vid ett stånd och sälja allt jag köpt på mig 😀
      Kram!

  7. TantGlad skriver:

    Så underbart och mysigt det ser ut. Men nu måste jag nog sluta att skriva, då jag längtar till sommaren genom dina bilder.
    Må sågott!

Kommentera

