Rosaleda!

Hej på er!

Igår började dagen hemma hos Ami……

022,2

Och avslutades hemma hos Ama…..

034,2

Men däremellan tog vi en promenad bort mot Rosaleda för att äta indisk mat…

029,2

Och dricka ett glas vin….

025,2

Och sen hamnade vi alltså här hos Ama och Anders på deras terrass. Patrik pekar och säger något….

037,2

Sätt på locket på flaskan…..

Ja, det kom fem droppar regn när vi satt där och då är det ju bäst att rädda innehållet i flaskan……

Sådär, nu är locket på 😀

039,2

Vi hade en härlig fredag med god mat och trevligt sällskap!

Det gör vi om!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Rosaleda!

  1. GeddFish skriver:

    Såg ju så kul och mysigt ut! Korken verkade god. Lördagsgodförmiddagskram♥

  2. Ama de casa skriver:

    Ja, det måste vi absolut göra om! Hur trevligt och gott som helst 🙂

    Synd bara att det blev så dåligt väder… 😉

    • Ami skriver:

      Ja, det var hemskt vilket dåligt väder vi fick 😉 Tur chokladen räddade vinet 😀
      Nu är snart kulverten klar…..

  3. Ditte skriver:

    Ser jättemysigt ut! Och förutom det; indisk mat, god dryck och i mitt tycke härligt väder. Bilderna förmedlade idel trevligheter.
    Kramar!

  4. Decdia skriver:

    Nu är jag ingen chokladälskare men jag tror att många ser det som hädiskt att göra sådär mot den!!

    Vad hände med mina sms, fick Patrik ansvaret för det (jag har sett i en annan blogg hur han hanterar teknik, som kameror)?? 😉

    • Ami skriver:

      Men chokladen fick extra piff av vinet i alla fall….Hur vet jag det? Jag kunde inte låta bli att äta upp den 🙂
      Fick du inga sms? Vi sa ju till Patrik att han skulle skicka ett sms var tionde minut 😉

  5. moi skriver:

    Äährm, undrar om det är samma Ama vi pratar om. För hon var på ett helt annat äventyr verkar det som. Med ”bara” en slät kopp kaffe bl a.
    Fast oavsett så är det väldigt svårt att inte ha trevligt tillsammans med Ama & co, och jag tror banne mig att Ami & co är lika trevliga!
    Kram

  6. Marianne skriver:

    Hej! Hamnade på din blogg efter att ha kikat in lite på Amas. Trevligt skrivet! Spännande det där med bilhissen tidigare. Vi bor på Colibri där ni förmodligen passerade på väg till Indien igår. Ha det så gott. Vi kanske ses om tre veckor för då är det dags för oss att komma ner igen.

    • Ami skriver:

      Hej Marianne!
      Vad rolig att du hittade mig 🙂
      Aha! Då har vi säkert passerat förbi er, kul att ni också har boende här i Torre.
      Tyvärr åker vi hem innan ni kommer ner den här gången….Men både ni och vi kommer väl ner fler gånger 🙂
      Ha det bra!

Kommentera

