Lång lunch!!

Hej på er!

I går hade vi bara tänkt äta lite lunch med några vänner…..Men..

Det började med en trevlig frukost nere hos Ali på Bar Celona och Lasse föreslog där att vi skulle äta lunch på ett ställe som ligger i San Luis.

Det gjorde vi och hamnade samtidigt mitt i ett vernissage, med sång och musik som underhållning 🙂

Här har vi solglasögonligan 🙂

005,2

Lilla Bella ville ju också vara med på bild, dock utan solglasögon 🙂

004,2

Efter en god lunch fortsatte vi hem till Marie-Louise där det blev prat och skratt

009,3

och lite närkontakt med Stickan 😉

010,2

Dagen gick och plötsligt blev det kväll…..Då var det dags att sammanstråla med Sussie och Ove på ett annat ställe 🙂

013,2

Så gårdagens lunch blev verkligen en låååånglunch 🙂

Och när klockan var 23.00 visade termometern hela 18 grader. Vilket underbart marsväder 😀

015,2

Ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Torrevieja förändringar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Lång lunch!!

  1. Ditte skriver:

    Ja, det blev verkligen en härligt låång lunch. Och varierad! Saknar ert fina väder, men just nu har solen trängt igenom molnen här i Mariehamn så det får bli en tur ut längs vattnet.
    Önskar er ännu en fin dag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, vädret här nere kommer jag att sakna när vi är hemma igen 🙂 Men vi får hoppas att sommaren blir fin i år!
      Önskar er också en fin dag i Mariehamn!
      Kram!

  2. GeddFish skriver:

    Härligt liv! Tänk inte på hemresan…. fast då får ni en underbar vår! 😀 kram 😉

  3. Decdia skriver:

    Åh vad härligt! Hoppas att värdet håller i sig en månad till!
    Ni verkar ha skaffat er en massa vänner där nere, vad skoj! Funderar ni på att bo där nere på heltid sen?

    • Ami skriver:

      Jag tror ni får jättehärligt väder när ni kommer ner 🙂 Och så får ni ju trevligt sällskap av Ama och Anders 😀
      En del av dem vi känner här är gamla Helsingborgare, så det är lite extra kul….Det blir i alla fall svårare och svårare för varje gång vi är här att åka hem till Sverige igen 😦

  4. Ama de casa skriver:

    Jag skulle snarare kalla det för en väääääldigt lååååång frukost – med tanke på starten 🙂

    Trevligt!

  5. A-K skriver:

    Åh vilken trevlig dag och kväll ni verkar ha haft! En liten fråga? Bellas husse. Är det han i blå tröjan? Kan ta fel – om inte så bor han ganska nära mig.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det är Bellas husse, Åge. Han stavar nog inte sitt namn så, kanske ska det vara Aage?
      Bor ni nära varandra? Vad roligt…Ja, världen är allt liten 🙂
      Kram!

  6. moi skriver:

    ♪ ♫ Bakom mina solglasögon kan jag va’ mig själv ♫♪
    Vilken drömtillvaro ni har! Även om jag inte är säker på att jag skulle orka hålla ert tempo.
    Tjejen närmast kameran är irriterande bekant. Eller väldigt lik nån annan…..
    Kämpa på goding!
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Nej vi behöver en veckas semester sen 😉
      Menar du på sista bilden? Hon heter Susanne och är från Stockholm, men Marie-Louise är från Helsingborg 🙂
      Kram!

      • moi skriver:

        Då är det Susanne som är bekant, jag har ju faktiskt varit i Stockholm – ett par gånger 😉

  7. Anonym skriver:

    Snyggt formulerat….. 😉

  8. Ping: En lååång lunch | Ama de casa

Kommentera

