När man vill kolla sin längd!!

 

Hej på er!

I natt har det varit storm här i Torrevieja…så stormigt att Patrik fick gå ut på terrassen och fälla ihop trädgårdsmöblerna. Annars hade de kanske hamnat hos grannen, men som ni vet genom tidigare inlägg brukar vi ju byta saker med varandra 😀

Penningträdet hade i alla fall inte vält omkull, som väl var. För det vårdar Patrik väl. Men det tar kanske sin lilla tid innan det blir lika stort som det trädet det kommer ifrån…….Ama`s fantastiska blomma…..

 

032,2

Och dessutom är det jättebra för Ami när hon ska kolla om hon har vuxit något….bara att springa över till Ama och ställa sig bredvid busken. Men än så länge är Ami och Ama´s träd ungefär lika långa 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till När man vill kolla sin längd!!

  1. Decdia skriver:

    Då gäller det att du håller jämna steg med Amas penningträd! 🙂
    Så, som helsingborgare…. stormade det verkligen nere hos er i natt?

    • Ami skriver:

      Fast jag kan ju inte bli hur lång som helst 😉
      Ja, det stormade mycket….visserligen hörde jag den bara genom sovrumsfönstret, jag såg inte den, det var Patrik som fick gå ut och ”titta” på stormen – fälla ihop möblerna. Men det lät jättttemycket 😀 Men okej, det stormar nog lite mer i Helsingborg….erkänner!

  2. Ama de casa skriver:

    Ja, jösses vad det blåste! Fast nu verkar det ha mojnat något…

    Ojdå… Undrar vad som händer med din längd ifall Anders får för sig att beskära penningträdet? Han är ganska bra på beskärning:

    http://amacasa.wordpress.com/2010/08/19/tradgardsdax/

    😀

  3. Preciosa skriver:

    Morrn Ami…nåja kl är 11 🙂
    Dom växer inte så himla långsamt tycker jag. Antagligen stannar dom av sen för att krukan är för liten…Får sätta om dom. Fast mina orkar man ju inte lyfta så dom får bli som dom är 🙂
    Hasta luego! Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Ja, vi får väl se om vårt lilla träd tar sig….och om det blir några euros på det 🙂
      ¡Hasta pronto!
      Kram!

  4. Ditte skriver:

    Mitt penningträd, som jag ärvt, växer så det knakar. Så nu väntar jag på att euron skall börja växa ut. Bara en tidsfråga. Och eftersom det står i en rabatt borde pengarna komma snabbare. Rötterna kan ju sprida ut sig och ge fler grenar som i sin tur ger mer pengar. Kan man i alla fall hoppas….
    Hoppas att blåsandet lagt sig.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Då får jag se till att plantera mitt i en jättekruka, så kanske det blir en del euros där också 🙂
      Blåsandet mojnade av på förmiddagen, men nu tycker jag det tar i igen!
      Kram!

  5. A-K skriver:

    Jag väntar sååå att mitt skott från Amas penningträd ska bli lika stor som hennes, men det lär nog ta några år tyvärr.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, hennes är ju helt enormt stort. Även Preciosa har två stora och fina, som jag ibland tjuvkikar på 😉
      Vi får hoppas att både du och jag har tur med dem så det växer och ger oss lite euro 😀
      Kram!

  6. moi skriver:

    Jag ser att du har vuxit ifrån apelsinträdet i alla fall 😉
    Men håll dig undan ifall Anders tycker att du blivit för lång….
    kram

  7. Ama de casa skriver:

    sv: Anders säger att om han inte får passa ert penningträd (nooooga) så får inte din häst bo på vår terrass när ni åker till Sverige. Sådetså!
    😀

Kommentera

