Sköna söndag!

Hej på er!

Ännu en skön söndag i Torrevieja. Och idag tänkte Ami dela med sig av lite härliga bilder 🙂

Vi börjar med palmerna och den blå himlen som Ami nog aldrig kan se sig mätt på. Även om det ibland dyker upp ett och annat moln blir de inte så långvariga som hemma i Sverige.

DSC_6511,1

Ännu mer palmer och ännu blåare himmel. Och den lilla turistinformationen vid ”vår” strand Playa del Cura.

DSC_5675,1

Och här vid Vista Alegre hittar man den stora turistinformationen.

DSC_5657,1

Bra att kunna gå in där och får lite info så man hittar vidare till Saluhallen som ligger något kvarter upp mot stan.

DSC_5644,1

Och får man inte nog av fredagsmarknaden kan man alltid kika förbi på den ”fasta” marknaden 🙂

DSC_5642,1

Så här finns alltid något att hitta på. Och blir man sen trött och törstig finns det gott om vattenhål att slå sig ner på 🙂

DSC_6493,1

Så nu önskar Ami er en riktigt skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vad händer i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Sköna söndag!

  1. Ama de casa skriver:

    Åååå… Dom där bilderna tycker jag mig känna igen. Men jag kan för mitt liv inte komma på var det kan vara nånstans… 😉

    Ha en toppensöndag ni med! Det där regnet som Anders sa att dom hotade med idag verkar utebli 🙂

  2. Ditte skriver:

    Tack för lite en fin rundtur i ord och bild. Bra att börja uppdatera sig igen. Även här är det sol idag också och man får passa på att ta tillvara på den.
    Önskar er en fortsatt trevlig söndag.
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Ja, ni är ju snart på väg ner igen….skönt för er, även om våren är på väg hemma, så är det ändå härligt att komma ner hit 🙂
      Ha en bra vecka!
      Kram

  3. Decdia skriver:

    På den fasta marknaden hittade jag ett par örhängen som blivit flitigt använda vid lite festligare tillfällen. Så ni har en saluhall? Den tror jag att jag missade, slarvigt Ama! (eller så var vi där men jag var bara förvirrad som vanligt) 😉

    • Ami skriver:

      Ja, smycken är ju alltid kul att handla 🙂
      Här finns en saluhall med en massa stora och hemska fiskar som har stirrande ögon 🙂

  4. moi skriver:

    Kan rapportera att vi faktiskt också har en solig, nästan helt molnfri, dag!
    Det var förresten gårdagen också.
    Nån marknad har jag ännu inte hittat i stan, men det gör inte så mycket
    för snart är jag dääääär! 😉
    Kram

  5. A-K skriver:

    Härliga bilder! Min längtan blir stor. Tyvärr återstår det ett antal veckor. Den fasta marknaden är alltid trevligt att trava igenom från paseon och mot centrum och Alinghi. Tänkte visa detta ställe för sonen med familj när de kommer . Kanske liiiite svårt att få bord för 6-7 personer, varav 3 barn.
    Kram/A-K

    • A-K skriver:

      Stökigt i din hemstad idag.

    • Ami skriver:

      Förstår att du längtar ner hit 🙂
      Ja, det är ju nästan alltid fullt på Alinghi….Idag fick inte ens vi ett bord fast vi bara var två personer. Populärt ställe 🙂
      Vår son berättade hur hemskt det har varit i Helsingborg – fruktansvärt hur det går till!!

      Kram!

Kommentera

