Ojoj!!

Hej på er!

Ja ojoj, vad det händer saker när det här galna sällskapet kommer ihop 🙂

008,2

Här äter vi igen och dricker ett glas vin och har det hur mysigt som helst….I bland tycker vi det är så mysigt att träffas att vi gärna fortsätter hem till någon av oss.

Här blev det hemma hos Ama och Anders.  De frågade om vi var törstiga och ouppfostrade som vi är svarade vi – ja, mycket….De tog oss på orden och ställde fram ordentligt med vätska 😉

017,2

Ojoj, när Ami sen såg små dansande figurer i Ama´s glas, tyckte Patrik det var dags för oss att gå hem 😀

016,2

Trevlig vecka!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Ojoj!!

  1. moi skriver:

    Men det vet du väl: dansande figurer eller rosa elefanter är ett tecken på att sluta (och gå hem!)
    Har ni gjort slut på hela det flytande förrådet?
    Kram♥

  2. Ama de casa skriver:

    Haha! Jag ser dom där dansande gubbarna redan nu på morgonen, det är en ryslig tur att tapasrejset är slut nu tror jag… 😉

    Saknar er! Hur svårt kan det va att flyga???
    😉
    Kram

    • Ami skriver:

      De verkar farliga de där dansande gubbaran i glasen – eller är det kanske det som var i glasen som var det farliga?? 😉

      Saknar er också 🙂
      Kram

  3. Decdia skriver:

    Haha! Det måste vara något med luften i Spanien för jag blev också jättetörstig när jag var där… 🙂

  4. Ditte skriver:

    De dansande gubbarna gillade jag. Får nog gå på spaning…
    Vänner, god mat och dryck är ingredienser som gör livet så mycket trevligare.
    Härliga bilder! Märks att trivseln är hög.
    Kram!

  5. tinamarianne skriver:

    Ami, vad ligger på faten? God kaka? Hembakt? Som svar på din fråga, Ja!, det r jättedyrt att frakta möbler… Det r inte jag i familjen som är känslomässigt fast, i de möbler vi har här :-))
    C. vill att jag oxå ska bli det, och jag har stirrat ett tag på min chiffonjé men näe, det r bara en möbel! Vi omorganiserar & ändrar lite i Sverige pga framtida utlandsjobb, och det kommer onekligen att bli lite trevligt ändå, m hemvana möbler i Torre 🙂

    • Ami skriver:

      Okej! Då förstår jag och visst vill man ha det lite ombonat och hemtrevligt omkring sig där man är 🙂
      Jag tror det var någon slags glasstårta som vi fick hemma hos Ama och Anders, jättegod 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Lika bra att erkänna. Det var egenhändigt inköpt glass från Carrefour. Det hade varit snitsigare med hembakt… 🙂

      • Ami skriver:

        Nej!! Jag såg ju själv hur du stod där i köket och hackade och skar så Anders kunder röra ner glassmeten i bunken 😉

      • Ama de casa skriver:

        Haha! Var det före eller efter figurerna dansade i glasen som du såg det? 😀

      • Ami skriver:

        Det var nog efter – var det bra eller dåligt? 😀

      • tinamarianne skriver:

        Näe men köpes duger väl fint! Tid kan användas till mycket mer än att slita i köket! Säger jag då, som ska tvinga Maria att göra vitkålssallad när vi är i Torre, och själv ska jag fylla och rulla och steka vårrullar och hoppas ju att du o Anders kommer in på smakprov! Många vårrullar blir det!

Kommentera

