Bra!

Hej på er!

Fortfarande inget vårväder i sikte här i Helsingborg. Det liknar mest höst. Fast just nu visar sig solen en aning. Men igår regnade det och blåste och någon liten solglimt som varade några minuter……Men man måste vara optimist och tro att det kommer 😀 För visst gör det väl det, va?

Men till Alsfeld i Tyskland hade vårvärmen kommit när vi övernattade där och det var bra, för Ami gillar värme.

Men något annat bra som vi också hittade där var den här telefonkiosken. Inte ofta man ser såna nuförtiden. Och dagens ungdomar vet väl inte ens vad det är för något.  Men tänk er själva om ni är ute och går och pratar i mobiltelefon. Plötsligt börjar det regna och så dyker det upp en telefonkiosk……Så praktiskt att kunna gå i den och fortsätta sitt samtal utan att bli blöt. Ami tycker Sverige ska ställa tillbaks telefonkioskerna igen 😉

IMAG0425

Och fredligt verkade det också vara i Alsfeld…..Barnen lämnades kvar på pakethållaren medan föräldrarna uträttade sina ärende. Bra med såna platser 🙂

IMAG0426

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Bra!

  1. Ama de casa skriver:

    Himla bra med telefonkiosker ju. Särskilt om man behöver hjälp av Stålmannen. Här i Spanien finns dom kvar, det känns tryggt 🙂
    Fast i Helsingborg har ni ju Batman, då är behovet av telefonkiosker inte lika stort…
    😀

  2. GeddFish skriver:

    Svunna tider, man glömmer nästan bort. Först lade man i pengar i automaten, sedan kom telefonkortet, sedan kom mobiltelefonen stor som en tegelsten. Och nu. Vilka tider! Det är aldrig upptaget i något hem, alla är i princip nåbara. Kram från ett soligt Lidköping!

    • Ami skriver:

      Ja, man blir nästan förvånad när man ser en telefonkiosk, men i dag har väl nästan alla mobiltelefoner 🙂
      Kram från Helsingborg, med lite sol på himlen faktiskt!

  3. moi skriver:

    Himla bra idé det där med telefonkiosker, nya och gamla användningar.
    Men det där med att lämna barnen i cykelkorgen funkar här också…
    såååå många gånger som jag lämnade dotera och nog tusan satt hon kvar när
    jag kom tillbaka… 😉
    Kram och grattis

    • Ami skriver:

      Haha! Satt hon kvar…..Men det var väl en väldans tur – hon verkar ju rätt mysig, den där Diana 😀
      Kram och grattis

  4. Ditte skriver:

    Tt väder gör ju ingen glad så det är tur att du är en gladlynt person. Mysiga bilder från Alsfeld. Är tyvärr dåligt berest i TYskalnd. än så länge. Telefonkiosker är jättebra, men i stokcholm vet jag baar en som finns kvar, uppe på Mosebacke Torg, och jag tror den går att använda.
    Önskar dig bättre väder under dagen.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, alla idag bär väl med sig en mobiltelefon, men jag tycker telefonkioskerna är ganska roliga 🙂
      Nu skiner faktiskt solen lite – härligt!
      Ha en fin dag och njut!
      Kram

  5. Decdia skriver:

    Ah, är det sånt som man har telefonkiosker till! Jag har undrat vad man egentligen gör i dem…
    (skoja, jag är så pass antik att jag också använt såna…) 😉

    • Ami skriver:

      Haha! När vi var unga busringde vi från dem 🙂 Sen när man blev lite äldre kunde man stå och värma sig i dem – man kunde använda dem till mycket 😀

      • Decdia skriver:

        Hrm, varför tolkar jag detta snuskigt…? 😉

      • Ami skriver:

        Haha! Som man känner sig själv, känner man andra 😉

        Så, du visste alltså inte att mamma lämnade dig ensam på cykeln när du var liten – genom bloggar får man veta sanningen 😉

  6. Decdia skriver:

    Jag är helt traumatiserad, mamma lämnade mig!!
    Otur för henne att jag var (är) en lat unge som inte rörde mig en millimeter… 😉

Kommentera

