Cykelpremiär!

Hej på er!

I går var det dags att damma av våra cyklar som stått hela vintern och längtat efter att få komma ut. Patrik gick ner för att fixa till dem lite. Klart de var smutsiga efter en hel vinter, men efter lite putsning var de som nya igen och färden gick hem till föräldrarna där även Amis bror Johannes var 🙂

Första cykelturen i år.

021,2

Nu är nästan alla träden gröna och igår kändes det som en riktig sommardag.

Och mamma hade dukat med sommarens färger

017,2

Och även servetterna var somriga och härliga 🙂

018,2

Och efter en trevlig dag cyklade vi återigen hemåt, men stannade till vid dammen för att prata lite med änderna som låg och solade sig och hade det skönt.

019,2

Ha nu en trevlig vecka!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Cykelpremiär!

  1. Ama de casa skriver:

    Premiärtur? Jag tycker du har varit ute och cyklat förut… 😉

    Såg ut som ni fick ett riktigt gofika – klart värt en smärre ansträngning för benen 🙂

  2. Decdia skriver:

    Jag använder mun cykel under hela året, förutom när det är halt. Men oftast blir det ju bilen med chaufför… 😉
    God morgon!

    • Ami skriver:

      Ja, du har ju två privat chaufförer – mamma och Batman . Perfekt! 🙂
      Men visst är det smidigt med cykel – och speciellt när det är varmt och skönt ute 🙂
      God morgon!

  3. GeddFish skriver:

    Smidigt med cykel, jag har alltid cyklar året om, denna vinter var det premiär med dubbar, så…
    Men bäst är det att cykla på sommaren och så klart till en gofika, inte dumt! Kram♥

    • Ami skriver:

      Ja visst är det skönt att cykla och så smidigt att ta sig fram – dubbar var ju inte så dumt…Men bäst är ändå när det är varmt och härligt väder 🙂
      Ha en bra eftermiddag!’
      Kram

  4. moi skriver:

    Passerade ni Jordbodalen??? I så fall kunde ni väl kikat in och klippt gräset i min kollo!?!?!?
    Nåväl, risken/chansen att vi kommer att krocka där i sommar är nog ganska stor 😉
    Hörs!
    Kram och grattis!

    • Ami skriver:

      Ja, vi hade tänkt göra det, men hittade tyvärr inte gräsklipparen – du får tala om till en annan gång var den står 😉
      Jag tror också att vi kommer att stöta ihop i sommar…. 😀
      Kram och grattis!

      • moi skriver:

        Var gräset sååå högt att inte klipparen syntes!?!?!?
        Jag tror jag blir här….
        Kram och grattis!

      • Ami skriver:

        Ja, du har varit borta alldeles för länge, men stanna du ett tag till. Jag tar hand om Sigge och blommorna. Och gräsklipparen ska jag också försöka hitta. Kan slå gräset med lie först 😀
        Kram och grattis

  5. Ditte skriver:

    Vad fint och grönt det hunnit bli hemma! Skön tid nu som möter oss. Och cykelturer är alltid ”rätt” vare sig det är i Torre eller hemma.
    Och visst är du van cyklare kan jag förstå…Bokstavligt eller bildligt? Spelar ingen roll för hjulen rullar ju.
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det bara exploderade i naturen och allt blev grönt och fint – och vi cyklar gärna långa turer när det är så härligt väder 🙂
      Hoppas ni får några härliga veckor hemma i Sverige innan ni åter är på plats i Torre!
      Ha en fin vecka!
      Kram

  6. Ruth i Virginia skriver:

    Det där kaffebordet ser till 150% svenskt ut. Kaffekoppar och asietter;
    ljus och rulltårta; vita matsalsmöbler, etc. etc.
    Det sådant man inte ser i USA. Jag får nästan lite´ hemlängtan.
    Nostalgi sätter i! – OCH, va´ grönt och vackert där ni cyklar!

  7. Ami skriver:

    Hej Ruth!
    Jag förstår att man ibland får lite ”hemlängtan” när man som du bott många år utomlands. Och speciellt på sommaren när allt är grönt. Vintern är inte så mycket att hurra för. Är du hemma i Sverige någon gång?

    • Ruth i Virginia skriver:

      Var i Sverige i september förra året och hade det stora nöjet
      att få bo hos Veiken och hennes charmiga Lennart i Göteborg några nätter.
      Sen blev det hemstaden, Ludvika, och så Stockholm, där jag
      träffade två klasskompisar från realskolan /examen 1945/ plus
      en jobbarkompis och en handbollskompis fr mina dagar med IFK Norrköping.
      Det tråkiga är att mina gamla bekanta blir gamla – precis som jag. Men en del
      blir gamla fortare än andra.

      • Ami skriver:

        Vad roligt att komma hem och träffa gamla bekanta 🙂
        Så du är från Ludvika – där har jag varit många gånger. Har släktingar där och min mamma har bott flera år i Grängesberg!

  8. tinamarianne skriver:

    Hej Ami! Härligt att cykla, vill ha en i Torre! 🙂 I Umeå åker vinterdäcken på våra hojar, här cyklas det året om och cykelvägar är många och underhålls väl. Nu har vi haft soligt o varmt , men säg den lycka som varar, nu grått o småkyligt igen..

    Ha det gott!

    • Ami skriver:

      Hej Tina!
      Vi cyklar gärna hela sommaren, men helst ska ju vädret vara varmt och skönt!
      Här i Helsingborg lyser faktiskt solen fortfarande, men det är tydligen sista dagen, för sen väntas gråväder igen 😦
      Ha det bra!

Kommentera

