Snöfall!

Hej på er!

Snöfall? Ja, just det…..Men inte här i Helsingborg som tur är. Men hos Tina i Umeå snöade det i går 😦  Men vi hoppas att våren kommer tillbaks snabbt hos dem igen.

Morgonen hos oss i går började med dimma – trodde först det var rök från en stor brand som uppstod i ottan i en lagerlokal, men när solen efter ett tag trängde fram försvann den och himlen blev så där blå och härlig igen. Ami hade lite att stå i, ja dammsugning och sånt där kul. Men det måste ju göras. Och när golven blivit rena och fina tänkte jag ta en stund i solstolen. Gick inte – solen var på väg bort och vinden var kall, så vem vet. Snön är kanske på väg hit också.

Men nere på stranden har det i alla fall varit folk….Titta själva så mycket spår det var i sanden. Här vill vi inte ha snön tillbaks.

002,2

Men det är kanske bättre att lägga sig här bakom en buske och ta skydd för blåsten och invänta den riktiga sommarvärmen……

001,2

Och bara lata sig. För i dag är det första maj och då ska vi inte göra något vettigt alls – inte ens demonstrera 🙂

Ha en skön första maj 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Snöfall!

  1. Ama de casa skriver:

    Nu kom jag precis ihåg varför jag flyttade från Västerbotten för mååånga år sen… 😉

    DU dammsög och tog hand om golven??? Jag tycker du ska förhandla om din befattningsbeskrivning… 😉

    Ha en riktigt fin första maj!

    • Ami skriver:

      Ja, snö är ingen höjdare i maj!

      Ja, jag var ju tvungen. Anders är ju inlåst i mitt städskåp nere i Spanien – men i fortsättningen måste jag försöka bli lite tuffare mot Patrik i arbetsfördelningen 😉

      Ha en fin första maj ni också!

  2. moi skriver:

    Eftersom jag inte har några dammsugarpåsar hemma kan jag inte dammsuga…
    Och inte har affärerna öppet idag väl? Nej, just det!
    Om du bokar plats där bland buskarna så kommer jag med fika om sisådär en månad!
    Ha en härlig första maj – kanske du ska demonstrera mot dina arbetsuppgifter?
    Kram

    • Ami skriver:

      Vilken tur att dammsugarpåsarna är slut…..Och jag ska nog ge mig ut i demonstrationståget i dag för kvinnors rätt att slippa dammsuga 😉
      Och jag bokar en plats åt oss i juni 🙂
      Kram och…..nej!

  3. Decdia skriver:

    Kan du inte demonstrera över att det inte är spanienvärme här? 😉 Och snö borde vara förbjudet efter jul! I alla fall februari.

    • Ami skriver:

      Håller helt med dig. Vi inför en ny demonstration om Spanienvärmen 🙂
      Var får du alla dina lysande idéer ifrån?

  4. Ditte skriver:

    Då har jag missuppfattat det hela….1:a maj är ju arbetarnas dag och då borde man ju arbeta. Och visst kan dammsugning räknas in som arbete eller är det mer en syssla. Men det är helgdag och röd dag så lägg genast ner arbetet. Men var det en syssla så kanske du klarar dig från strejkbryteri. Skämt åsido!
    Jag är i alla fall glad över att det gamla tunga arbetsförhållandena har förbättrats genom åre. Tyvärr har det inte gällt för min gamla yrkesgrupp, lärare. Där har nog snarast arbetsvillkoren försämrats….Skönt att vara pensionär.
    Önskar er en bra dag! Och nu är ju våren också insjungen.
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Ja, det har du alldeles rätt i – det är ju arbetarnas dag 🙂 Men, nej, det blev inget arbete idag!
      Jag önskar er också en fin dag och hoppas att ni slipper snön!
      Kram

  5. Ingrid skriver:

    Hej Ami, jag har varit runt här i Torre, men det verkar inte finnas en enda demonstration. Lite trist tycker jag. Fick nöja mig med att se från min hemstad på datorn. Mycket folk på paseon och stränderna, det märks att det är röd dag här också. Det är väldigt varmt och skönt nu. Snö, vad är det? Kommer inte ihåg längre -:) Kram

    • Ami skriver:

      Hej Ingrid!
      Åh, vad jag längtar ner till er 🙂 Vet ju precis hur det ser ut på paseon – så härligt att sitta där och titta på folk och dricka en kopp kaffe och prata med er! Men jag kommer tillbaks! Och snö, förstår jag att du inte kommer i håg vad det är 😉
      Kram från oss!

  6. Decdia skriver:

    Jag är ett missförstått geni. 😉
    Jag har också planer på att gräva loss hela Sverige (eller bara Skåne) och baxa ner hela till Medelhavet…

    • Ami skriver:

      Jag är med på hela din underbara teori 🙂

      • Preciosa skriver:

        Å nej inte hela Sverige 😦 Då har jag ju inget att åka hem till när hettan blir som värst här nere 😦 Östra Svealand måste vara kvar i alla fall 🙂 Skåne kan ni ju göra vad ni vill med 😀
        Kram P ♥

      • Ami skriver:

        Haha! Vi tar väl bara Skåne då och sparar den andra delen till dig 😀
        Kram!

  7. tinamarianne skriver:

    Ta även med en bit av Norrland när flytt av landsmassor sker…Jag hjälper gärna till! Såå kallt idag, och hagelattack från skyn..

Kommentera

