Utlandsresa!

Hej på er!

Hoppas ni hade en fin första maj igår. För Ami och mamma blev det en lååång resa till utlandet….

Som började här på båten.

003,2

Och efter denna lååånga resa som varade ungefär tjugo minuter kom vi i land här….

Just det, i Helsingör 🙂

004,2

Mamma skulle köpa ost. Och det finns en hel del där att välja på. En del som luktar gott och andra som luktar mindre gott – rent av hemskt 🙂 Men goda är dem i alla fall!

006,2

Och när det var avklarat blev vi sugna på mer ost. Och vad kan då smaka bättre än just en macka med en tjock skiva dansk ost på 🙂

010,2

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Utlandsresa!

  1. Ama de casa skriver:

    Wow! Vilken låååång utlandsresa! Du känner av jetlagen idag va? 😉

  2. moi skriver:

    Det tar på krafterna att vara på resande fot.
    Helsingör är så charmigt men aldrig att jag går in i en ostbutik.
    Det luktar nåt så förfärligt (och smakar likadant) sorry 🙂
    Själv åker jag enbart dit för kulturens skull –
    ha ha haha ha 😀 skoja bara!
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är jobbigt. Och för att inte tala om all packning man behöver ha när man reser så långt 😉
      Haha! Självklart är jag också där enbart för kulturen 😉
      Kram

  3. Decdia skriver:

    Ju mer sank desto godare ost, men det är svårt att tro när man nästan står där i butiken och hulkar. 🙂
    Helsingör är fint, men med tanke på hur nära det är så är jag där grymt sällan… kanske en-två gånger per år.
    God morgon!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det stämmer 🙂 Men jag vill nästan inte ens ha den i kylskåpet!
      Vi är tyvärr heller aldrig i Helsingör – det är för nära helt enkelt!
      God middag!

  4. Ulla skriver:

    Tack min kära dotter för den trevliga utlandstrippen! Puss o kram

  5. Ditte skriver:

    Vad trevligt både med utlandet och båtresa. Bara känslan att komma över sundet gör att tillvaron känns annorlunda. Vilket utbud av ostar! Där skulle jag kunnat botanisera länge och troligen behövt bärhjälp för att få hem dem-
    Ni ser ut att njuta av livet ”over there”.
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Visst är det trevligt med en tripp över sundet. Tyvärr gör man det alldeles för sällan. Men fast det bara ligger ett stenkast från oss, känner man direkt att man faktiskt är i ”utlandet”. Är du också svag för ostar? Det är jag också….Det finns ju så många goda 🙂
      Kram!

  6. Ruth i Virginia skriver:

    Jag kunde leva på ost och bröd!!! Gillar nästan alla sorter, fast de riktigt goda
    är väldigt dyra här i USA. Det har blivit populärt med s.k. boutique-mejerier,
    där speciell ost görs av mjölk från ”lokala” getter. Men osten kan kosta 20-30 dollars
    per pound (2.2 pounds är ca 1 kg). Norra Kalifornien och New Hampshire
    och Vermont lär ska ha de flesta getmejerierna.
    Kul att kunna åka båt till ostbutiken. 🙂

    • Ami skriver:

      Jag är också en ost och bröd älskare 🙂
      Men tänk att det ska gå ”mode” i allt och att det då ska bli så dyrt!!
      Men jag bryr mig inte så mycket om annat pålägg – har jag bara ost, så är jag nöjd 🙂
      Ha det bra!

  7. TantGlad skriver:

    Ni ser ut och ha det så trevligt så. Mys på bara. Helsingör är vackert.
    Önskar dig nu en jättefin helg!
    Kram!

  8. Frida M skriver:

    Åh, typiskt att man inte kunde vara med och mysa 😘😘

Kommentera

