Vågar man?

Hej på er!

Vi pratar inte mer om vädret – ska bara säga att det regnade här i Helsingborg i går också….Nu skiner solen, men det vågar man väl inte säga för då kommer regnet igen 🙂

Och när vi ändå pratar regn blir man ju törstig. Så då undrar Ami om man verkligen vågar dricka vattnet i Torrevieja, eller ens duscha i det när vi såg i en butik hur värmeelementet till varmvattenberedaren såg ut….

DSC_5983,1

Så för säkerhetsskull kanske det ändå är bäst att hålla sig till detta 😀

019,2

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Vågar man?

  1. Ama de casa skriver:

    Jorå… Det går att dricka vattnet. Har jag hört.
    😀

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Jag tror till och med du har smakat det hemma hos mig – oj, nu avslöjade jag att det inte var flaskvatten du fick 😀
      Godförmiddag!

  2. Ingrid skriver:

    Hej Jag törs inte dricka vattnet tyvärr, det blir mycket släpande, som tur är kan jag anlita Lex varje vecka. Det där ser ut att vara kalk. Jag borstar tänderna med vattnet ändå, kanske kalken är bra för dom? Men… jag ska till tandläkaren idag igen så det stämmer nog inte 😦
    Kram

    • Ami skriver:

      Nej vanligt kranvatten vågar inte jag heller dricka – vi har en extra kran uppe hos oss med ett reningsfilter, så vi slipper bära hem tunga dunkar. Men på sikt vet man ju inte om det är bra heller, trots att det heter att det är rent??
      Usch då, är det tandläkarbesök idag igen – jag hoppas det blir smärtfritt!
      Kram!

  3. Ditte skriver:

    Nja, vi dricker det inte. INga problem att få hem flaskorna, vi har ju nära till affären och jag har en som är bra på att stuva vattnet i rullväskan. Men lite skit rensar magen…Tycker dock att det finns mycket annat att dricka än just vatten. Har blivit rådd att skaffa en bubbelmaskin (av hälsoskäl..,jo det stämmer) men är inte så förtjust i kolsyrat vatten. Kanske kan man utvinna andra bubblor som cava? Värt att prova.
    Kram! Och du, vi har sol!!!!

    • Ami skriver:

      Nej , vi dricker inte heller det, utan som jag sa till Ingrid, så har vi ett reningsfilter, men kan man lita på det?
      Jaså, en bubbelmaskin av hälsoskäl….Annars brukar de ju säga att det inte är bra för magen med bubbelvatten. Men blir det cava är det säkert nyttigt 😀
      I dag har vi äntligen sol också 🙂
      Kram!

    • tinamarianne skriver:

      Hej Ditte, spännande, vet flera som dricker mycket bubbel…vatten! Vi skaffade en kolsyremaskin för 6 år sedan. Dyr o märkvärdig. Gick sönder, förstås. Den billiga håller väldigt bra. Köpt mindre flaskor t den. Vilka hälsoskäl kan det tänkas vara.. Måste googla! 🙂

  4. Decdia skriver:

    Jag håller med dig, bäst att ta det säkra före det osäkra och undvika vattnet!
    Omedvetet gjorde mamma och jag det på resan med, aldrig har det gått åt så lite vatten på en vecka som då… 😉

  5. moi skriver:

    Puh, vilken tur att jag inte drack vatten överhuvudtaget då…. 😀
    Kram

  6. TantGlad skriver:

    Haha….nä nu ska vi inte snacka väder inte. Den där över bilden såg inte allt för rolig ut. Gillar nog bilden där man får det roligt haha….den undre.
    Den ser grymt 🐷läskande ut😉.

    Kramelikram till dig.

  7. tinamarianne skriver:

    Drinkarna på Keeper var är så små… 😉

    Vi ska oxå sätta in descal nånting, i kök. Köpte ni på Leroy M?

    I duscharna ser vi inget spår av kalk på kaklet, så det är väl filter centralt i huset. Har hört att man ser på kaklet om det r kalkrikt vatten… I köket ser man ju i kastrullerna 🙂

Kommentera

