Mumintrollet!

Hej på er!

I tisdags kväll gav sig Patrik iväg på ett litet ärende och råkade nästan få Mumintrollet över sig 🙂

Han kom körande på en väg strax utanför Helsingborg och fick se en luftballong med Mumintrollet som låg över vägbanan. Bloggdresserad som han egentligen är hade han faktiskt glömt kameran hemma. Men bilen bakom Patrik hade sin med sig och knäppte snabbt en bild som sen skickades in till tidningen. Så Ami har helt fräckt lånat den här bilden därifrån. Men vår bil kom faktiskt med på ett litet hörn….. 🙂

Sk_rmavbild_2014-0_1010847v530x800 (1)

Som tur var blev ingen i ballongkorgen skadad. Men Mumintrollet tittar sig lite oroligt ner mot marken 🙂

Och igår var det ju ett strålande väder här i Helsingborg och vi tog som vanligt vår promenad ner mot stranden.

Och titta, vi såg faktiskt en som badade, eller åtminstone vadade i vattnet, samtidigt som han fotograferade.

DSC_0131,1

Och Ami vet precis vad han tog kort på……

De här 🙂

DSC07325,2

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Mumintrollet!

  1. Ama de casa skriver:

    Skönt att det gick bra för alla inblandade – inklusive mumintrollet!

    Men… Har den (hyfsat) bloggdresserade maken inte telefonen med sig? Där bor det ju en nödkamera… 😉

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, det var verkligen tur att ingen skadade sig…..
      Du har tydligen aldrig sett min makes telefon????
      Det är en liten sak som han har ärvt av vår son för si så där tio år sen ungefär 😉
      Han avskyr att använda den och har den bara på för att han måste 🙂

      God morgon!

  2. Decdia skriver:

    Ingen kamera?! Herrejösses! Du får ge honom en telefon från 2000-talet så att han kan bli en äkta bloggmake. 😉

  3. Ditte skriver:

    Skönt att Mumintrollet och alla andra klarade sig utan skador. Vi har ofta ballonger som flyger över oss och jag förvånas över att det ser ut att gå bra. Vore inte så kul att fastna på ett 26 våningshus….
    Och nu njuter vi av sol och värme och kanske är sommaren här. Men att vare sig bada eller vada, det gör jag inte.
    Soliga kramar!

    • Ami skriver:

      Ja, det var tur att allt gick bra 🙂 Jag skulle inte vilja åka i en sån….
      Vi har också riktig sommarvärme här i dag och vi njuter verkligen, härligt!
      Men badar gör jag inte heller!
      Kram!

  4. moi skriver:

    Vilken tur att det slutade lyckligt (?) vid ballongkraschen.
    Då behöver jag inte beklaga att min odresserade bloggkompanjon inte
    klarar att ta foto……
    Kram ♥

  5. Annika skriver:

    Oj,oj inte var dag man får se Mumintrollet på riktigt. Men det har ju kunnat slutat riktigt illa. Det får nog räcka med att bada fötterna än så länge. Men luften är ju varm och skön som tur är.
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, min man blev nog snopen när han fick se Mumintrollet där mitt i vägen 🙂
      Jag har inte ens badat fötterna i år. Hörde några som hoppade i idag och det vrålade att det var kallt i vattnet….
      Kram!

  6. Decdia skriver:

    Innan fånen kunde min mobil lätt vara död ett par dagar utan att jag märkte det. Nu är jag helt fånberoende… Så det är kanske smart av Patrik att vägra en sån…

    • Ami skriver:

      Ja, jag är likadan, går inte utanför dörren utan min fåne 🙂 Men Patrik anser att det är en telefon och den ska man bara ringa med 🙂

      • Decdia skriver:

        Alltså… vem använder sin fån till att ringa med? Det är den ju sämst på… 🙂

      • Ami skriver:

        Tycker Patrik också, därför vägrar han prata i min och ringer hellre från sin gamla hederliga Ericssontelefon 🙂 Men snart har den nog ett antikvärde 🙂

Kommentera

