Ljuvliga sommarväder!

Är det någon som har missat hur mycket Ami älskar sol och sommar? Tänk om man kunde få ha det så året om.

Det kunde komma lite regn på nätterna, men sen skulle dagarna vara varma och härliga igen 🙂

Men för att få det måste nog flytten i alla fall gå till Bahamas och bussen som går dit har Ami ännu inte hittat. Och Patrik vill jag ju ha med mig 🙂

Men vi får njuta av den svenska sommarvärmen så länge den varar. Och det har vi verkligen gjort nu ett par dagar.

Det har blivit många promenader både till stranden och in till stan.

Den blå himlen och flaggorna som vajar i den ljumma vinden är somrigt och härligt.

DSC_0154,1

Och på uteserveringen vid Dunkers kulturhus som syns rakt fram, är det mysigt att slå sig ner en dag som denna, med ett glas vin och bara titta på folk som strosar förbi.

DSC_0158,1

Och när värmen kommer tar folk ut sina sommarbilar….Här en gammal bil från televerket som någon har bevarat. Även Ami´s gröna sommarklänning har åkt på 🙂

DSC_0166,1

Och för er som inte vet var vi är, ser ni det på bilden här under, i höger hörn längst ner 🙂

DSC_0190,1

Men nu har himlen återfått sin gråa färg igen – ja, säg det som varar för evigt……Men solen kommer tillbaks, annars åker Ami till den 🙂

Trevlig lördag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Ljuvliga sommarväder!

  1. Ama de casa skriver:

    Så härligt det ser ut! Men jag bara undrar… Precis HUR svårt kan det vara att lära sig flyga?
    🙂

    • Ami skriver:

      Ja, sommaren är härlig…..Och jag undrar också HUR svårt det är att lära sig flyga – kommer aldrig att gå 😦

  2. Ditte skriver:

    Om Patrik viftar lite/mycket med armarna och verkligen tränar så kanske han kan flyga för egen maskin. Men å andra sidan har det inte behövts eftersom solen varit god mot er. Här i stan är det klarblå himmel och skall så vara i ytterligare några dagar. Men själv njuter jag i skuggan….Går bra det också.
    Önskar en en fin dag!
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det har du rätt i. Han kunde ju prova att vifta med armarna 🙂
      Svensk sommar är ju härlig, om det bara är fint väder. Men vi hoppas på en bra sommar.
      Och vi försöker också hålla oss i skuggan så mycket som möjligt. Solen är farlig.
      Ha en fin dag ni också.
      Kram!

  3. Decdia skriver:

    Du har inte gett upp hoppet än. 🙂 Själv letar jag febrilt efter någonstans att spendera i alla fall en liten del av semestern på. Hemma är ju så tråkigt! Haha! Men visst, hbg är oerhört vackert när den sätter den sidan till…

    • Ami skriver:

      Hoppet är det sista som överger människan 🙂 Men i detta fallet känns det faktiskt helt hopplöst….
      Ja, jag förstår om du vill komma bort ett tag. Det är skönt med lite miljöombyte. Och som sagt. Svenskt sommarväder kan man inte lita på.

    • Ruth i Virginia skriver:

      Åk till Dalarna! Skog och berg och sjöar!

      • Ami skriver:

        Faktiskt kan jag hålla med Ruth! Dalarna är så vackert. Jag har varit mycket där ända sen jag var barn 🙂

  4. Decdia skriver:

    Egentligen så är ju Sverige rätt najs på sommaren (förutom det något instabila vädret), men jag känner mig själv…
    Eftersom jag är ensam ledig så jag kommer liksom inte ta mig för något direkt om jag bara hänger här hemma, det blir som vilken dag som helst. Bara att jag slipper gå till jobb sen på kvällen. 🙂 Men men, vi får se vad som händer!

  5. moi skriver:

    Jag blir så konfunderad och undrar om ni är i Torre eller Hbg. Båda platserna är ju så välbekanta 😉
    Bäst att fuska och kolla facit.
    Jag har haft turen att slippa regnet idag och har fått en del gjort på täppan.
    Så härligt att vara ledigt när vädret är hyfsat!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, då var det tur att jag hade med facit på en av bilderna 😉 Men visst är det roligt att vi har båda ställena gemensamt 🙂
      Så du slapp alltså jobba idag 🙂 Så härligt för dig att du har kunnat njuta i kolonin hela dagen. På morgonen såg det ju dystert ut, men sen fram emot eftermiddagen blev det ju riktigt fint.
      Kram!

  6. Ruth i Virginia skriver:

    Älskar din flaggbild! Vilka härliga färger!
    Dina gröna klänning är så fin och passar alldeles utmärkt ihop
    med den oranga bilen och hustaken.
    Hälsningborg ser ut som en jättesnygg stad. Har bara kört igenom
    på väg till eller ifrån Danmarks-färjan.

    • Ami skriver:

      Ja, flaggor mot en blå himmel är något extra! Tack för att du tyckte om min klänning. Det är nog snart dags att kasta den. Den har hängt med länge, men jag kan inte skiljas från den 🙂
      Ja, det är en fin stad. I alla fall på sommaren. Och ofta är det ju så att man bara passerar igen den när man ska till Danmark.
      Kram!

  7. Ruth i Virginia skriver:

    När man har ett plagg man verkligen trivs i, är det omöjligt att skiljas från det.
    Jag har en poloskjorta, som är minst 15 år. Den är tunn, tunn efter all tvätt,
    men så länge den inte rasar isär, kommer jag att ha den!
    På tal om gamla plagg – Min dotter ville ha en kappa, som jag hade med mej över hit
    1951, och hon använder den fortfarande då och då. Det är GAMMALT!

    • Ami skriver:

      Ja, det är precis så….Man har sina favoriter 🙂
      Men visst är det kul att din dotter fortfarande använder kappan ibland. Och då ser man ju att modet bara går om och om hela tiden 🙂

Kommentera

