Fint väder!

Hej på er!

Ja, det underbara vädret fortsätter tydligen här i Helsingborg. Men det gör inget alls 🙂 Då tror ni säkert att Ami som älskar sol och värme ligger på stranden och bränner sig. Nejdå, Ami går mycket hellre på ett byggvaruhus för att köpa träbitar…..

DSC07374,2

Och efter det går hon hem och lägger ut dem på balkonggolvet..

DSC07375,2

Det var sååå roligt att göra det 😉  Okej, Patrik hjälpte också till lite. Han måttade, sågade och bar upp några av dem. Men Ami har i alla fall burit upp hälften och lagt dem på plats. Fast sen ska de ju skruvas också och det överlåter jag till min händige man. Men lite har jag faktiskt hjälpt till 🙂

Sen undrar jag lite över den här soptunnan. Varför står det att man får slänga plast och övrigt? Varför står det inte i stället…..Släng allt, vad du vill??

DSC07309,2

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Fint väder!

  1. Ulla skriver:

    Golvet blev verkligen fint. Det gjorde du (ni) bra! Pussar o kramar

  2. GeddFish skriver:

    Det var att friskriva sig! Plast och allt möjligt annat 😉
    Golvet blev jättefint. Just ett sånt golv la min Sigge ut till oss 1999 på vår balkong. Denna balkong lämnade jag förra året och det har inte kommit några nya bräder hit, inte. Ingen händig karl har visat sig. Jag skulle väl, men nej, finns enklare varianter, men, finns ibland ett men, faktiskt, även om jag gör mycket själv.
    Njut av det vackra golvet, kramar och go förmiddag! ♥

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, jag tolkar det som att man kan slänga allt möjligt i den där tunnan 🙂
      Men rätt som det är dyker det kanske upp en händig karl 😉
      Vårt andra golv var så trist, så det behövdes verkligen ett nytt.
      Ha en bra dag.
      Kram!

  3. Gunnel skriver:

    Kvinnor kan! Det blev jättefint. Haha! Bra idé! Men det gick kanske snabbare att bara skriva övrigt. Hos mig är det ganska blåsigt och ingen sol. Kram

    • Ami skriver:

      Tack! Ja, visst kan vi kvinnor. Även om hjälp kan behövas ibland 🙂
      Ja, de gjorde det lätt för sig, sopgubbarna 🙂
      Här är det också blåsigt, men solen skiner. Men det känns som vinden är lite kyligare idag.
      Kram!

  4. Ama de casa skriver:

    Åh vad duktig du har varit! Vilken tur Patrik har som har dig 🙂

    Haha! Det finns en soptunna här i Torrevieja som har tre olika hål för olika saker – men sen landar alltihop i en och samma påse. Fiffigt! 😀

    • Ami skriver:

      Ja, han hade absolut inte klarat sig utan mig 😉 Jodå, ibland är man nog mest i vägen när det ska byggas 🙂
      Men vad smart att ha olika hål, men att allt ändå hamnar i samma påsen…..Nån som har tänkt till 😀

  5. Decdia skriver:

    Men shit vilket slitgöra! Du har inte energi över för att städa här hos mig? Jag kan ta tiden så blir det som en tävling för dig! 😉
    Landar allt i samma påse i soptunnan? Mysko…

    God morgon!

    • Ami skriver:

      Nu blev det lite suddigt på skärmen precis när du skrev nånting om städa?? Äh, jag kan inte se det 😀
      Soptunnan finns nere vid nakenbadet – om du vill titta lite närmare på den 😉
      God middag!

  6. Ditte skriver:

    Snyggt golv! Och jag tror du är helt perfekt som arbetande arbetsledare. Vad gäller soptunnan så är den nog mer ett skämt. Det mesta blandas ändå när sopbilen tömmer den. Kanske texten är mer för prydnad.
    Njut på balkongen !
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Tack! Ja, ibland behöver man fräscha till det lite. Man blir lätt hemmablind, så det var skönt att få det gjort.
      Jag tror också att det mesta ändå blandas i sopbilen 🙂
      Ja, nu ska jag njuta på balkongen i det härliga vädret.
      Kram!

  7. moi skriver:

    Du var mig en händig en. Själv är jag född med båda tummarna mitt i nävarna!!
    Kan det gå fel så gör det det!
    Jag känner på mig att skulle kunna göra stor, stor nytta i en koja nära mig… 😉
    Kram

    • Ami skriver:

      Nja, kanske inte så händig, men jag bar i alla fall upp dem och la dem på plats efter det att Patrik sågat dem 🙂 Så lite händig är jag kanske ändå 😀 Haha!
      Kram!

  8. Annika skriver:

    Ja det var lite knepigt. Tro hur de tänkte där. Så fint golvet blev. Du är duktig du.
    Kramen

    • Ami skriver:

      Ja, jag tolkar det som att det bara är att kasta allt i tunnan 😀
      Ja, golvet blev bra, men lite slitigt var det att bära upp dem 🙂
      Kram!

Kommentera

