Lutande huset!

Hej på er!

Helgen här i Helsingborg har varit fin, förutom en stund med skyfall och åska i går. Himlen blev alldeles blåsvart och sen brakade ovädret loss. Men efter en halvtimme kom återigen solen fram 🙂

Vi tog en tur till garaget igår där Max har sina bilar. Det var något på hans beach buggy som strulade, men Patrik ordnade det och ringde hem till Max för att berätta att det var fixat. Roligt att bli väckt av sin pappa när man varit ute hela natten…..Cardinal´s restaurang stängde ju för säsongen, så det blev lite sent. Eller tidigt 🙂

Promenad har vi också hunnit med i det fina vädret. Och då fick vi se att det nybyggda (och inte så vackra) huset såg alldeles snett ut….

Titta vad det lutar. Det måste ju vara jättejobbigt att bo där!

DSC07398,2

Vi kunde också se att det varit studentbal på Sundspärlan….

DSC07396,2

Men det finaste på promenaden var nog ändå den här enorma Blodboken….Heter den så?

DSC07400,2

Ha en trevlig vecka!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Lutande huset!

  1. GeddFish skriver:

    Hihi, jag undrar vem som lutar, jag? De flesta hus lutar annars på kort, håhåjaja.
    Blodboken var häftig, bauta och fin, men det är något till höger som lutar, där. ?
    Gomorronkram! ♥

    • Ami skriver:

      Nej, huset kan ju omöjligt luta. Men både Patrik och jag tyckte det såg väldigt snett ut 🙂
      Godkvällkram!

  2. Ama de casa skriver:

    Jösses vad krokigt… Den där korken är kanske spår efter byggnadsarbetarna? 😉

    Ha en toppenstart på veckan!
    🙂

    • Ama de casa skriver:

      Är det där samma hus som stör Moi, förresten? Eller sätter dom upp såna där runt hela stan nu?

      Gomorron!

      • Ami skriver:

        Ja, det måste ju vara därför huset blev så snett. Byggarbetarna hade så klart fest 😀
        Det är samma hus som stör Moi – och det är inte vackert 😦

        Ha en toppenstart ni också!

  3. Decdia skriver:

    Jag tror att det är ett lavendelträd. 😉
    Och jag tror också att mamma trixat lite med fundamentet till höghuset så att det ska ramla… fast inte mot hennes koloni. Haha!

    • Ami skriver:

      Åh, vad bra att du visste vad trädet heter – lavendel, var det ju 🙂
      Ja, det hade jag också gjort, för det är jättefult!!

  4. moi skriver:

    MEN skäms på dig!!!! Du står nästan och tittar på taket till min koloni!! Utan att ge dig tillkänna!!!
    SKÄMS!!!

  5. moi skriver:

    När jag tittar närmare efter så står ni nästan intill min röda bil också. Suck!!
    Men, men – kram till dig i vilket fall

    • Ami skriver:

      Jag skäms verkligen 😦 Flåt så mycket……Visste ju inte det! Men nu vet jag, så i fortsättningen går du inte säker 😀
      Kram!

  6. Ditte skriver:

    Lutande huset! Kanske har någon byggare/arktiekt inspirerats av Turning Torso i Malmö och vill bygga sin egen variant. Snyggt var det inte.
    I övrigt låter det som om ni haft en fin dag med diverse trevligheter. Om trädet är en blodbok eller ej, det vet jag inte. Men den var verkligen vacker!
    Dags för en tur på stan. Men bara en liten…
    Önskar dig en fin dag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja arkitekten har nog inspirerats av Turning Torso 🙂
      Hoppas du fick en trevlig tur på stan idag.
      Kram!

  7. TantGlad skriver:

    Blodboken?? Hmmm….vet inte men den är otroligt vacker. Ser lille Ferdinand där under i fantasin luktandes på blommorna.
    Jisses då. Åska är jag skiträdd för. Det känns som hela världen går under då det smäller. Vill bara gömma mig då, men vart?? Hehe.

    Ha nu en jättefin tisdag .
    Kramelikram från TantGlad som är en tröttmössa ikväll😊

    • Ami skriver:

      Åska gillar inte jag heller, är rädd för allt som smäller.
      Visst är trädet vackert. Och det är lite Ferdinand känsla över det 🙂
      Ha en fin dag du också!
      Kram

  8. Marie skriver:

    Dom som byggde huset kanske varit på restaurang och blivit runda under fötterna…..Ett fyllehus med andra ord….

    Tack för titten hos mej oxå.
    Trevlig vecka på dej med.

Kommentera

