En dag med mamma och syster yster!

I går hade mamma och jag en härligt dag i Malmö där vi hälsade på Frida.

Det blev både shopping och lite gott att äta.

Här har Frida hittat en liten penna.

DSC07402,2

Och på kanalen som går genom stan hittade vi några som hade hyrt en trampbåt, men det ville inte vi göra….

DSC07406,2

Utan vi ville hellre gå hit till torget

DSC07403,2

För att sätta oss och njuta av solen och få lite i magen, innan vi fortsatte vår shoppingrunda 🙂

DSC07404,2

Men det fanns ju mer gott man kunde stoppa i sig efter vägen…..Så en bägare med frusen yoghurt som man själv komponerar var inte alls fel.

Men som ni ser blev det lite mycket för Ami att hålla reda på. Vattenflaskan, shoppingkassen och bägaren. Och av mamma fick man ingen hjälp, hon hade ju händerna fulla. Skeden i ena handen och bägaren i andra 😉  Men gott var det 😀

DSC07407,2

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till En dag med mamma och syster yster!

  1. Ama de casa skriver:

    En härlig dag, alltså! Fast du kunde ju ha stoppat den där flaskan i kassen… Det hade jag gjort 🙂

  2. Ditte skriver:

    Låter som en alldeles väldigt bra dag i Malmö med mamma och Frida. Tror ni gjorde klokt i att avstå båtturen och ägna er åt väsentligheter i stället. Men finns det inte ”personal shopper” i Malmö? En som går med runt och hjälper till vid shoppingen och bär alla påsar och tillbehör. Du ser ut att ha behövt en! Kanske nästa gång?
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Ja, vi hade en jättetrevlig dag i det härliga vädret. Och nästa gång ska jag beställa en personal shopper, så jag får lite avlastning 😉
      Kram från ett regnigt Helsingborg!

  3. moi skriver:

    Jag föreslår att du köper en ”Dramat”, väldigt behändigt och ganska nördigt 😉

    • Ami skriver:

      Haha! En sån har jag redan – svart med vita blommor på 🙂 Att jag inte tänkte på att ta med den??
      Kram!

  4. Decdia skriver:

    Men Ami då! Du är väl kvinna och vi kan ju göra flera saker samtidigt!
    Blev det något mer fyndat än från H&M? Låter jobbigt att åka hela vägen ner till Malmö för det lilla. 😉

    • Ami skriver:

      Ja, jag vet! Men just i det ögonblicket måste jag ha fått en dos manliga hormon, för jag blev helt vilsen hur jag skulle hantera alla mina saker 😉
      Blev bara H&M shopping. En tunika…..Och den blev ju rätt dyr, med tanke på att vi fick ta oss ända ner till Malmö och dessutom parkera bilen 🙂

  5. Frida M skriver:

    Åh fina syster yster! Så fint att ha er här! Kom snart igen 😊
    😘😘😘😘

  6. GeddFish skriver:

    Vad vad lika ni är, lika fina, allihop! Jag har en dramaten som står i garderoben, som jag alltid glömmer, har jämt rygga. Soligt värre, ser det ut! Kramkram♥

  7. Ami skriver:

    Tack 🙂 Ja, vi får alltid höra hur lika vi är! Dramaten är smidig att ha när man inte tar bilen.
    Här regnar det för fullt idag 😦
    Kram!

Kommentera

