Ganska stor och för lite päls!

Hej på er!

Häromkvällen tog vi en promenad på stan…

_20140602-2046DSC_0414_01

Och det brukar ofta bli neråt stranden som vi går. Och det var faktiskt en som tog sig ett kvällsdopp.

_20140602-2034DSC_0405_01

Men inte Ami. Hon hade fått syn på något helt annat som hon absolut vill ha med sig hem…..Ett husdjur 🙂 Ganska stort och lite för lite päls, men det fixar Ami med lite klister och bomull. Nu gäller det bara att få Patrik lika övertygad också om att en kanin skulle vara jättemysigt att ha 😀

_20140602-2105DSC_0427_01

Så vad säger du Diana, duger han som den nya Stampe?

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Ganska stor och för lite päls!

  1. GeddFish skriver:

    Vilka läckra bilder! Härligt med naturen, och kaninen, superläcker 😀
    Glad Pingst och kramar! ♥

  2. Ama de casa skriver:

    Ser lite ut som piren i Torrevieja? Fast lägre, och med mer oordnade stenar… 😉

    Kaninen är jättesöt! Och du med 🙂 Men jag tror inte att Diana kommer att se nåt mer än länken…
    😉

    Gomorron!

  3. Marie skriver:

    Härliga bilder. En fin promenad..
    Svar: ja, vi har ställe vid la mata. Aveni de Paris.
    Åker ner nästa lördag och stannar 4 veckor. Längtar!

    Ha en bra dag.

    • Ami skriver:

      Det är så härligt att promenera nere vid vattnet 🙂
      Kul att ni också har bostad nere i Torrevieja 🙂 Då önskar jag er en riktigt trevlig vistelse där nere nu när ni ska dit.
      Ha det så bra!

  4. Ama de casa skriver:

    sv: Jag är ledsen att det bara var salt och inte kokain… Jag får fortsätta jakten på dom rätta drogerna. 😉

    • Ama de casa skriver:

      PS: Jag tror på Dianas tips om LSD – det brukar man väl flyga på? Hmm… Ser det inte ut som sockerbitar… Jag är lite dålig på sånt därn’t. Kollade i köket, men där fanns bara strösocker och typ sötinetter. 😉

      • Ami skriver:

        Va! Hade du inget annat än socker i köket 😉 Jaja, vi får väl leta vidare då…..Måste ju ha något riktigt starkt 🙂

  5. Ditte skriver:

    Kaninen var jättesöt! Men tror inte den behöver vidare päls. Det är nog en speciell ras; nakenkanin. Bra för allergiker!
    Mysigt att ni bor så nära havet och jag håller helt med om att det är lätt att dras ditåt. Så är det för mig både här hemma och i Torre, ja vart jag än åker….
    Önskar er en trevlig pingstafton.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, den är nog speciellt lämpad för pälsallergiker 🙂
      Ja, det är härligt att bo vid havet 🙂
      Önskar er också en fin pingstafton!
      Kram!

  6. Decdia skriver:

    Han är jättefin! Har sett honom och hans vänner i stan flera gånger men har aldrig lyckats fånga dem. Hur gjorde du?!?
    Mitt enda aber är att det kan vara lite mycket vildkanin i honom, tänk på sladdarna där hemma… Oj oj.

    • Ami skriver:

      Jag lockade honom med att han ska få bo hos dig ibland och han blev överförtjust 🙂 Han gillar att åka bak på pakethållaren. Och han lovade att inte gnaga på sladdarna 😀

  7. Decdia skriver:

    Länk länk länk!!!

  8. TantGlad skriver:

    Hahaha. …….Stampe ser ju riktigt gullig ut ju. En sån kanin skulle man ha, det är bara en sak då. Skulle tro att om jag ställde en Stampe vid garage uppfarten skulle nog folk köra ner i diket bara för att Stampe är så sööööt.

    Kram på dig och ha en fortsatt jättefin pingstafton nu😁

  9. Mäh, vilken fin Stampe! Då var det fler som badade igår, Christian klev ner i havet, efter värmande grillmat och drycker till det… 🙂 Det var ju inte varmt i vattnet, kan jag säga!
    Om 18 dgr är jag på väg åt varmare håll! Ohh, längtar! Ska ni ner i sommar?

    • Ami skriver:

      Ja, de är så fina kaninerna. De står flera stycken utanför kulturhuset här i Hbg 🙂
      Men det måste väl ha varit kallt i går när Christian klev i vattnet?? Men har man lite värmande innanför västen så funkar det mesta 😉
      Åh! Du ska ner till Torre igen 🙂 Härligt! Vi har inget planerat, men rätt som det är sätter vi oss i bilen och åker neröver 🙂

  10. moi skriver:

    Råkar veta att Diana var (är?) väldigt svag för den liggande kaninen.
    Vi försökte stoppa den i bagageutrymmet en gång med det stannade
    vid en tanke – av nån anledning!? 😉
    Kram

Kommentera

