Är det genomtänkt?

Hej på er!

Vi är ju ute och rör oss mycket på olika ställen i stan. Och på många platser är det handikappanpassat och väl genomtänkt!

Man har räfflade gatstenar vid busshållplatser och vid övergångsställen. Inte som i Spanien, där man riskerar att ramla ner i stora hål på trottoarerna…

DSC07437,2

Och ena sidan på den här tryckmojängen……

DSC07439,2

Har en upphöjd markering som man kan känna på för att veta hur övergångsstället ser ut.

DSC07440,2

Men den här parkeringsplatsen var inte lika väl genomtänkt!

_20140607-1352DSC_0517_01

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Är det genomtänkt?

  1. GeddFish skriver:

    Tänkvärt inlägg, särskilt den sista bilden, men än är jag inte handikappanpassad, lyckligtvis.
    Ja, hur tänker de styrande, kan man fråga sig, om och om igen!
    Soliga kramar!

    • Ami skriver:

      Ja, ibland undrar man 🙂 Men man tänker ju inte på sånt när man inte själv är i behov av det!
      Soliga kramar från mig också!

  2. Ama de casa skriver:

    Den understa bilden är från Spanien, va? 😉

    Gomorron!

  3. moi skriver:

    P-platsen ser ut som de jag lämnar efter mig efter att ha fickparkerat.
    Eller FÖRSÖKT fickparkera borde jag förstås säga 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Åh! Vad skönt att höra att det inte bara är jag som efterlämnar parkeringsplatserna på det viset när jag försöker fickparkera 😀
      Kram!

  4. Annika skriver:

    Oj…där blir det problem med att parkera, det är en sak som är säkert.
    Tjingeling

  5. Decdia skriver:

    Men vad menar du nu? Har inte handikappade rätt till att få köra lite offroad? Är det det du säger?? Handikappsrasist! 😉

  6. Ditte skriver:

    Ett gott skratt fick jag. Det mesta hemma är ju väldigt anpassat och det är bra men sedan slinker det in t.ex. oanpassade p platser. Eller så är de till för bilar av modell jeep. En annan tanke är att variation på anpassningen och lite utmaningar.

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det kanske är till för att jeepar ska parkera där 😉
      Men visst är det bra att så mycket har blivit handikappvänligt!
      Ha det härligt i Torre!
      Kram!

  7. Life of Johanna skriver:

    haha nej den parkeringsskylten har nog hamnat lite fel. kanske fått lite extra hjälp

    haha ja undvik den bruna mjukglassen 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, något tokigt har det nog blivit 😉
      Och, nej, den bruna mjukglassen ska jag absolut inte äta…..Men tänk om jag blir sugen på chokladmjukglass…..Hemska tanke 😀

  8. Decdia skriver:

    Men offroad är mer en utmaning, bryter liksom mot den basic-asfalten…

    • Ami skriver:

      Haha! Okej, jag ger mig! Offroad blir en utmaning…..Men jag skulle nog ändå inte vilja köra min bil på de där stenarna. Vet inte hur däcken skulle se ut efter det 😀

Kommentera

