Hallå, ser ni mig?

Hallå, ser ni mig?

DSC_0738,2

Ser ni mig nu då?

DSC_0737,2

Nuuuu, ser ni väl mig i alla fall….

DSC_6500,2

Inte det! Men om jag kommer riktigt nära då?

DSC_0752,2

Titta på mig! Inte på honom som gömmer sig bakom servetterna….

DSC_0753,2

Här är jag…Bry er inte om den andra!

DSC_0754,2

Men varför tror alla att jag vill sitta på golvet och äta?

DSC_0744,2

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vad händer i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Hallå, ser ni mig?

  1. Mats skriver:

    Hola Ami, är ni tillbaka i spansklandet.. eller är det bilder från Helsingborg:) // Mats

    • Ami skriver:

      Hola Mats!
      Vi är tyvärr inte tillbaks i Spansklandet än, men bilderna är nerifrån Paseon när vi var där 🙂

  2. Annika skriver:

    Ja varför ska en sån liten söting äta från golvet. Risken att själv bli mat är ju stor då.
    Ha en fin dag.

  3. Ama de casa skriver:

    Fy vad dom är läskiga dom där, när dom svischar över skallen på en. Men det allra värsta är ju när dom försöker sno ens öl!
    😉

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, de är ganska oaptitliga och framfusiga….. Och speciellt när de vill åt ens öl. Där går gränsen. Man ger ju inte bort vad som helst 😉

  4. Ama de casa skriver:

    Härlig bildserie 🙂

  5. Gunnel skriver:

    Vilken fin bildserie du visar!

  6. A-K skriver:

    Härliga bilder från ett välbekant ställe!
    Mysigt att sitta där och studera folklivet, men då utan närgångna duvor.
    Kram/A-K

  7. moi skriver:

    Det var mig en fotok-t fågel….
    Förföljer och gör sig till för att få din uppmärksamhet. Vilket tydligen lyckades?
    Själv föredrar jag att hålla duvorna en bit ifrån mig, de är så irriterande….
    Kram

  8. Decdia skriver:

    Klart att han inte vill sitta på marken, där är ju en massa duvskit! 😉

  9. Ditte skriver:

    Häftig bildserie! Men dessa fåglar vill vara med överalt och helst även i mat och dryck. Tyckte nog ändå du tränat dem till ett lite mer beskdligt uppträdande. Undra om man skall ta med en spikmatta och rulla ut där de kan förekomma. Hmmm, skall tänka på saken.
    kram!

    • Ami skriver:

      Ja, de är väldigt närgångna! Men spikmatta kanske inte är så dumt, så man får ha mat och dryck i fred 🙂
      Kram!

  10. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Mina avskyobjekt 😦 Dom skitar ner på terrassen. Göra rent är verkligen äckelgöra och så kan
    man få papegojsjuka 😦 Varför matar folk dom 😦 Bra bilder iaf 😀
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Ja, de kan verkligen skita ner. Vi hade ett par som ”bodde” på vår balkong här i Helsingborg i vintras, men tillslut såg det ut som det var människor som hade bajsat där. så stora högar blev det efter dem 😦
      Kram!

  11. Frida M skriver:

    Nä men fy, de där är ju så obehagliga! Får gärna hålla sig på avstånd, tack 😊

  12. TantGlad skriver:

    Stackarn då som inte får sitta vid bordet och äta.
    Härligt och roligt inlägg. En härlig start på min morgon.
    Ha en jätteskön fredag nu Ami.
    Kram från mig.

Kommentera

