Kanske kommer jag behöva gips?

Hej på er!

Ni som känner mig vet ju att jag absolut inte är någon sportmänniska. Kanske har jag stått på ett par längdåkningsskidor när jag gick i skolan, men mer är det inte.

Men så för en massa år sen sprang jag på ett par vattenskidor på en loppis. Jag frågade de som sålde hur mycket de ville ha för dem.

– Ja, vad vill du ge för dem? Svarade mannen.

Åh, de blir dyra, tänkte jag. – Nej, jag har ingen aning. Säg vad ni vill ha i stället.

– Ska vi säga tio kronor?

Jag slog till utan att blinka, men skickade dit Patrik lite senare för att hämta mitt fynd 😀 Så nu har de alltså funnits i våra ägor ända sen dess. Och ingen har kunnat använda dem. Kanske inte årets färg, men det går väl att måla om. Och de är säkert gjorda av ett bra träslag också 🙂

DSC07285,2

Så kanske tar jag mod till mig och provar dem. Men för säkerhetsskull börjar jag lite försiktigt här i dammen. Och ser ni mig under sommaren med gips, då vet ni att jag har trillat 😉

_20140531-1551DSC_0397_01

Och eftersom det är fredagen den 13:e idag, så väntar jag lite med att provåka 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Kanske kommer jag behöva gips?

  1. Ama de casa skriver:

    INTE måla om!!! Dom har ju en vansinnigt snygg färg ju! När jag var liten åkte jag vattenskidor. Jag kanske ska komma hem till er och hålla en kurs?
    😉

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja rött är ju din favoritfärg…..Jag lovar att inte måla om dem 🙂 Men en kurs hade nog inte varit så dumt – vad sägs om augusti? 😀

  2. moi skriver:

    Du vet väl att man behöver en båt också?? Alternativt en jäkligt bra/snabb simmare.
    Fast där i Jordbodalen rekommenderar jag inte vattenskidåkning – det finns ju en del
    ganska låga broar där 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Va!! Måste jag köpa båt också? Men en sån får jag nog inte för en tia…..Får leta upp en snabb simmare i stället 😀
      Och broarna har jag inte heller tänkt på…..Då löste det sig själv. Jag slipper provåka 😀
      Kram!

  3. Stig skriver:

    Kan bara säga. Uppfostran Ja totalt misslyckats. Den kulturella biten som Fotbollen tar stor plats i finns bara inte hos dig. Var gick det snett? Men vi älskar dig trots det som du är.

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, jag hängde väl antagligen med mamma i Ullared när det var fotboll 🙂 Men var inte ledsen för det……De sålde fotbollar där också, såna där små hårda vita med lite fördjupningar i 😀 så lite kulturell har jag nog blivit i alla fall.
      Älskar dig också ♥

  4. Ama de casa skriver:

    sv: Ta bussen ner till hamnen och lifta med nån båt som ska till Rio. Plättlätt ju! 🙂

    • Ami skriver:

      Åh! Det lät jobbigt….Sen blir man säkert sjösjuk under resan också. Men Patrik kan ju ta båten, så flyger jag 😀

  5. Ditte skriver:

    Snygga vattenskidor och säkert bra med den fina färgen. Ja, en bår vore nog bra att ha. tRor det är ont om simmare idag som får upp tillräckligt med fart. Men en kurs! Absolut! För det är verkligen jätteroligt att åka. Särskilt när träningsvärken i armar och ben lagt sig efter de fem första lektionerna.
    Och gips? Tror jag inte behövs. Du ser så smidig och följsam ut…
    Lycka till! Och en snabb båt kanske vore något för sonen och Patrik.
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det blir nog svårt att hitta så snabba simmare – jag får fundera vidare på en lösning. Annars tycker jag skidorna pryder väggen i källaren ganska bra 😀
      Kram!

  6. Decdia skriver:

    Eh, får man fråga varför du köpte dem? Nåt problem med shoppingberoende? 😉

  7. Ruth i Virginia skriver:

    Åh, röda skidor mot en gul vägg och en blå
    dörr ! Mycket konstnärligt!
    Det tycker JAG iaf.

    • Ami skriver:

      Ja, då är det tur att jag inte ska måla om dem. Och kanske inte heller använda dem. Då får de stå där de står och pryda väggen 🙂

Kommentera

