Vilken solstol ska jag ta?

Hej på er!

Ja nu kliar jag mig faktiskt i huvudet och funderar på vilken solstol jag ska ta….

Ringer du det här numret kan du hyra en solstol hela dagen för 50 kronor.

DSC07456,2

Men går du tjugo meter till hittar du en ny skylt. Och på den står det att du kan ringa samma nummer och hyra en solstol hela dagen, men för 49 kronor??

Svårt val det där 😀

DSC07458,2

Kanske får jag en bättre solstol om jag lägger till en krona – det brukar ju heta…. Man får vad man betalar för 😀

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Vilken solstol ska jag ta?

  1. GeddFish skriver:

    Men, harreminje, vad är detta för spoke? 😀 Inte klokt! Det gäller att vara uppmärksam. Allt för bloggen. Det gjorde du bra! Kram o ha en solig dag!

  2. moi skriver:

    Jag hade nog väntat tills de får in röda stolar.
    Fast då är nog priset ännu högre… 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Men röda stolar borde ju betyda röda priser?? Jag väntar och ser om det inte blir ännu billigare då 😀
      Kram!

  3. Ama de casa skriver:

    Om du går 49*20 meter till så blir den säkert gratis! (Orkar inte räkna så här dags…) (Inte annars heller 😉 ).
    Gå lite till ändå – då får du betalt för att sola! Hur bra som helst ju. Det är till och med mer peppande än glada gubben. Han har inte gett mig en spänn så här långt… 😀

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det är kanske så det är….Då tjänar jag ju pengar. Men prova du också att gå ännu längre, så ska du se att glada gubben…..Eller nej, förresten. Du har visst fått betalt när du gick några extra steg. Du snodde ju mina eurosar 😉

  4. Gunnel skriver:

    Betyder det att du kommer längre bort från solen ju längre du går? Mysko!

  5. Ditte skriver:

    Pp den första stod det också något om ”fria bad” , kansk eär det avgörande i prisfrågan. sEdan undrar jag om det ingår plats på stranden för stolen också och ev parasoll. Men det är kanske överkurs? kram!

    • Ami skriver:

      Ja, Fria bad heter den stranden som skyltarna var uppsatta vid, så det kan inte vara det heller. Nej, jag har ingen aning. Måste bara blivit någon missförstånd. Men lite konfunderad blev jag allt 🙂
      Kram!

  6. NU KUNDE JAG KOMMENTERA INNE HOS DIG 🙂 HAR INTE KUNNAT KOMMENTERA DITT TIDIGARE INLÄGG VET INTE VARFÖR MEN JAG HAR KUNNAT LÄST DINA INLÄGG I ALLA FALL 🙂
    HIHI NU BLIR JAG NYFIKEN PÅ VILKEN SOLSTOL DU TOG… DUMT ATT CHANSA HIHI SOM DU SÄGER SÅ FÅR MAN DÄREFTER VAD MAN BETALAR 🙂 KRAM KRAM

  7. Decdia skriver:

    Hrm, vilket smarthuvud… Men du kanske får en ministol till Stampe om du pungar ut med 50 spänn? 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, eller hur! Tror du Stampe vill sitta där i solen med all den pälsen? Men han kan ju få en keps på huvudet så funkar det kanske 😀

  8. Life of Johanna skriver:

    haha komiskt… du får testa båda och se vilket som blir bäst 🙂

  9. Marie skriver:

    För 50 kr får du ju 2 solstolar och ingen sol och för 49 kr 1 solstol och sol. Valet blev kanske lättare nu….eller inte?!!
    God morgon

Kommentera

