Midsommar!

Då var det midsommar igen och alla sju sorters blommor är plockade och ligger under kudden. Mina fönster är nyputsade och alla skåpen är avtorkade invändigt och……

Ni trodde inte på det va?

Drömprinsen har jag redan hittat, jag avskyr att tvätta fönster och skåpsdörrarna går ju att stänga så ingen ser om det är lite rörigt. Och det blir midsommar ändå 🙂

Förra året firade vi midsommar i Torrevieja på La Mata stranden med en massa andra skandinaver.

Och det ser ut som Frida och jag hade hemskt roligt åt något, eller någon 🙂

DSC04340,2

Kanske var det åt Lasse som spexade till det lite 😀 Och ser ni att vi till och med hade en midsommarstång….

DSC04348,2

Det var flera långbord dukade på restaurang Foodline, där vi fick sill, potatis och jordgubbstårta. Precis som en svensk midsommar, fast med betydligt bättre väder 🙂

Och framemot kvällen blev Max fint utsmyckad med blomsterkransen 🙂

DSC04353,2

Men det var förra året. Nu är det en ny Midsommar som jag hoppas kommer att bli glad och trevlig för alla 🙂

Så även om ni inte dansar runt någon stång, så kan ni väl i alla fall sjunga en sång 🙂

Glad Midsommar!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Midsommar!

  1. Ama de casa skriver:

    Mäh! Och vi fick inte vara med??? 😉

    Det såg hur trevligt ut som helst ju 🙂

    Gomorron och GLAD MIDSOMMAR!
    🙂

    • Ami skriver:

      Haha! Hade vi bara vetat då vilka braiga kompisar ni är, hade ni suttit vid samma bord 😀
      God förmiddag och Glad Midsommar! 🙂

  2. Decdia skriver:

    Vilken härlig midsommar!
    Hoppas att din midsommar i år blir lika härlig om än inte riktigt lika varm. 😉

  3. Ruth i Virginia skriver:

    Glad Midsommar, allihopa!
    Lite´ svårt att få Midsommarstämning nere i Spanien, även om man försöker.
    För mej är Midsommar alltid förknippad med björklöv, prästkragar och rödklöver.
    Firades på Gammelgården med fiolister med knätofsar och folkdanslaget utförande
    min favorit: ”Oxdansen”.
    Men det var såååååå längesen.

    • Ami skriver:

      Glad Midsommar önskar vi dig också 🙂
      Oxdansen har jag aldrig dansat, men har sett hur den går till 🙂
      Ha en fin dag!

  4. Ditte skriver:

    Trevlig midsommar! För oss blir det första gången vi är i Torrevieja på midsommar, en ny upplevelse. Förr om åren har vi ofta varit i Stockholms skärgård. Och midsommar känns ju delvis svenskt. Men här firars det i nästa vecka. Bra med dubbla firanden…
    Måste säga att Max blomsterkrans var vacker och han bar verkligen upp den. Får se om jag kan hitta lite midsommarblomster på marknaden.
    Jordgubbar finns i alla fall.
    Ha det gott!
    Och här skiner solen på oss.
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Ja, det är bra med dubbelt firande. Men ta med ”gasmask” när ni tittar på alla eldarna nere vid stranden. Det ryker någon fruktansvärt 🙂
      Jag tyckte också Max var så söt i sin blomsterkrans 🙂
      Här har det åskat och ösregnat under natten, så vi får väl se vad det blir för väder under dagen. Svensk Midsommar 😀
      Ha en trevlig dag ni också!
      Kram!

  5. Hej AMI
    Hmmm… var inne hos dig i morse men jag kom inte in på komentarfältet 😦 Det belv bara stopp så som jag var längst ner på sidan och det fanns ingen mer text… Fast det gjorde det ju…
    Tog hjälp av min son för att komma till komentarfältet som inte gick med min talsyntes
    Jag tror att ni även i år får ett bättre väder än vad vi har här hemma 🙂 Men det är i alla fall uppehåll och som det heter finns det inga dåliga väder utan bara dåliga kläder 😉
    vi ska till en midsommarstång och sedan blir det att grilla till kvällen
    Ha nu en toppenfin midsommar!!!
    Kram kram

    • Ami skriver:

      Hej!
      Men vad konstigt att det inte fanns någon text, ja, ibland strular tekniken 🙂
      Ha en härlig midsommar ni också och jag hoppas ni kan dansa lite runt er midsommarstång 🙂
      Kram!

  6. Life of Johanna skriver:

    Lät som en bra midsommar förra året, hoppas denna med blir lika härlig 🙂

    Tyvärr envisas illamåendet med att vara kvar :/ Men det skall nog kunnas firas midsommar ändå 🙂

  7. Ami skriver:

    Ja, vädret var så härligt nere i Spanien förra året!
    Hoppas du också får en bra midsommar trots illamåendet.
    Krya på dig!

Kommentera

