Mer shopping!

Blev det någon mer shopping i går då? Ja, det gjorde det. Och se hur nöjd mamma såg ut när vi skulle åka hem 🙂

IMAG0473

Hon hittade faktiskt en jättefin klänning på den första affären vi var inne i. Så nu är vi nöjda båda två 🙂

Men Ami då, shoppade inte hon nånting?

Tänk på att Patrik också läser den här bloggen….Så därför pratar vi om nånting annat 😉

Ami kan faktiskt visa några gator här från Helsingborg i stället.

IMAG0472

Så här lite från ovan kan ni se dem 🙂

IMAG0470

Ha nu en trevlig dag på er 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Mer shopping!

  1. Ulla skriver:

    Ja, det klart att jag såg nöjd ut, dels för att jag hittade en klänning och dels för det trevliga sällskapet. Tack för två roliga dagar! Kram o puss

    • Ami skriver:

      Ja, men det var ju kul att shoppa lite och vi hade jättemysigt 🙂
      Hoppas nu bara att klänningen passar till skor, sjal…..ja allt 🙂
      Puss&kram ♥

  2. Decdia skriver:

    Det är värsta trenden med foto ovanifrån nu! 🙂 Det är är nog de finaste kvarteren vi har i stan, med de supergamla husen.
    Skönt att din mamma hittade kläder! Alltid lika stressande när man måste hitta något.
    Ha en bra dag!

    • Ami skriver:

      Ja, man måste ju hänga med i fotovärlden 😉 Och visst är de husen fina!
      Ja, nu hoppas vi hon blir nöjd med sin klänning, så hon slipper använda sina kaffefilter 😀
      Ha en trevlig kväll!

  3. Ama de casa skriver:

    Åh! Fota gatan oppanifrån? Det har jag aaaaldrig gjort – tack för tipset 😀

    Kul att ni alla är nöjda! Ja, utom möjligen Patrik då… 😉

    • Ami skriver:

      Vaaaa!! Inte fotat oppanifrån?? Då hänger du ju inte alls med i fotovärlden 😉

      Jodå, Patrik är jäääätttttenöjd att han inte SÅG mig komma hem med några kassar igår…. 😉

  4. Annika skriver:

    Det man inte vet mår man inte dåligt av eller hur? Toppen att din mamma hittade en klänning så snabbt. Helgen är räddad.
    Kram på dig.

  5. moi skriver:

    Har inte Ama fotat gator oppanifrån??

    Världen är bra liten…. Jag jobbade i 10 år på Henckelska gården.
    Man kan dels gå in via trappan där vid gula huset (där min tandläkare huserar numera) och in genom en grind i muren.
    Eller också kan man gå in i bilporten (på höger sida) från Springpostgränden.
    Tror faktiskt att jag har haft ett inlägg från själva gården.

    Tur för din mamma att klänningen hittades!
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Nej, Ama har aaaaaldrig fotat gator oppanifrån 😉

      Aha! Du har jobbat där? Är det på den gården Madame Moustache har sin uteservering tro?
      Kram!

      • moi skriver:

        Nej, Madame Moustache ligger väl i Gamle Gården (tvärs över gatan)?

      • Ami skriver:

        Ja, men de har en uteservering rakt över gatan på en terrassliknande gård. Jag tänkte att det kanske var i det huset du hade jobbat?
        Kram!

  6. Ditte skriver:

    Skönt att både du och mamsen blev nöjda. Viktigast! Och vad gäller ditt icke shoppande så kan det ju plötsligt komma fram ”gamla saker” från garderoben. Eller? Men å andra sidan så kan jag tänka mig att Patrik är nöjd om du är nöjd. Visst?
    Fina gatubilder från en stad jag bara besökt ett par gånger och då med resa till Helsingör….
    Får bli ett nytt besök.
    kramar!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det händer ganska ofta att det dyker upp gamla saker ur min garderob…..Patrik genomskådar mig alltid och skakar på huvudet 🙂
      Jo, här finns en hel del fina gamla hus faktiskt. Men Helsingborg är ju en stad som många bara reser igenom 🙂
      Kram!

  7. GeddFish skriver:

    Härligt att ni blev nöjda! 😀 Jag blev nöjd idag igen, shoppade två ESPRIT tops, 99 spänn styck, som hittat! Kassen till Frälsis blir bara större, men det är ett gott ändamål. Kram 😀

    • Ami skriver:

      Ja, det är skönt när man hittat det man söker. Och det var ju billigt för en top, 99 kronor. Kul när man kan fynda!
      Kram!

  8. Life of Johanna skriver:

    Ja Helsingborgsfestivalen har jag faktiskt varit på två år i rad, får se om det blir något i år… 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, förra året sa de ju att det inte skulle bli nån mer festival. Men sen hörde jag att den skulle ersättas med något annat. Ja, vi får se hur det blir 🙂

  9. Marie skriver:

    Trevlig dag ni haft igen.
    Om mannen din såg dej komma bärande på massa kassar skulle han nog bli stolt över att du bär din mammas kassar o förvararar det åt henne så hon slipper….😊

    • Ami skriver:

      Ja, det är trevligt att träffas! Oh, ja, Patrik skulle ju bli jättestolt över att jag förvarar mammas kläder i min garderob…… 😀

  10. A-K skriver:

    Så fina hus såg jag inte i måndags kväll. Övernattade på City Hotell. Gick och åt plankstek på Sams ( tror jag det hette.) Korsade ett torg på väg dit och på busskuren stod det Gustav Adolfs torg. Kyrkan troligtvis med samma namn höll tornet på att renoveras. Vet Du var jag var?
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Jag vet absolut var du var. Och det stämmer att både torget och kyrkan heter Gustav Adolf. Du var i den södra delen av stan. Det är ganska mysigt där. Lite mer liv och rörelse än på norr 🙂
      Kram!

  11. moi skriver:

    In bakom muren på den ”terrassliknande” gården – där jobbade jag!
    Tror den är privatägd nu så dörren i muren är nog stängd för det mesta!

Kommentera

